+40 721 399 880 [email protected]

Email-urile tale de vânzare: unde-i valoarea?

Jul 21, 2016 | Vânzări

Email-ul încă este un instrument puternic folosit în procesul de vânzare, chiar dacă și alte canale câștigă teren semnificativ (mesajele whatzapp sunt un exemplu bun în acest sens).

Probabil că și tu, în activitatea ta de vânzare, trimiți email-uri: de prospectare, de ofertare, de follow-up și așa mai departe.

Câte dintre email-urile tale primesc răspuns? De ce doar atâtea?

Designed by Freepik

Oamenii de vânzări (poate chiar și tu) se plâng adesea că email-urile lor nu primesc răspuns, iar ceea ce fac este să găsească un vinovat: de la clientul care nu a vrut să dea feedback pentru că este un „bul..giu”, la concurența care se duce cu șpagă sau la prețurile foarte mari ale propriilor produse / servicii, care-l împiedică să dea pe spate clientul cu oferta sa. De fiecare dată există o explicație și un vinovat, altul decât propria persoană.

Am o întrebare complicată pentru tine, referitor la email-urile tale: Unde-i valoarea?

Iar când spun valoare, nu mă refer la oferta ta promoțională în care nimeni nu mai are încredere sau la laudele de sine că „ce am eu nu are nimeni”, ci mă refer la valoarea percepută de client, valoarea pentru care acesta simte că merită să plătească cu timpul și energia lui să citească și să-ți răspundă la email.

Adevărul crud?

Clientul nu percepe valoare în email-urile tale atunci când nu-ți răspunde la ele.

Iată 3.5 motive pentru care nu livrezi valoare clientului:

1. Nu îl cunoști suficient pe client. Nu ai investit timp și resurse în a-l cunoaște pe client și a-l înțelege cu adevărat.

2. Ai scris email-ul cu gândul la tine și la cum să vinzi și nu la client și la cum să-l ajuți. Iar asta te pune într-o postură agresivă, iar pe client îl pune în gardă.

3. Ai vrut să vinzi direct produsul / serviciul din email. Iar asta irită orice client. Ești direct spam-er!

3.5 Nu ești suficient de prietenos și nu adresezi întrebări captivante. De aceea clientul consideră email-ul tău un formalism și nu simte nici un interes să continue dialogul.

Realitatea: „Cei mai mulți oameni de vânzări nu sunt dispuși să facă munca grea care le face vânzările ușoare!” (Jeffrey Gitomer)

Vrei să îndrepți aceste lucruri și să folosești în favoarea ta oportunitatea faptului că și concurența face la fel cum făceai tu până acum?

Dacă da, atunci ține minte asta – „Oamenilor nu le place să li se vândă, dar adoră să cumpere!” (Jeffrey Gitomer) și aplică următoarele sugestii:

1. Depune efortul necesar pentru a-ți cunoaște clientul. Caută informații despre el, înțelege-i situația, înțelege momentul în care are nevoie de tine și află ce percepe clientul ca fiind valoros pentru el.

2. Împachetează în mesajul tău elemente de valoare relevante pentru client. Și nu i le oferi în schimbul a ceva, ci oferă-i-le în avans, fără a cere ceva direct în schimb.

3. Nu căuta să-ți vinzi produsul / serviciul din email ci caută să creezi relație, să câștigi încredere și să-ți croiești drumul împreună cu potențialul client către următorul pas.

3.5 Fii prietenos. Vorbește din suflet, ca și cum ți-ai ajuta cel mai drag prieten. Iar în final nu ezita să întrebi clientul despre ceea ce simte și despre cum vrea să avansați.

Vrei să știi cum stai? Nimic mai simplu!
Scrie-mi și vom stabili împreună detaliile unei evaluări gratuite pentru echipa ta.

Pe curând!

Porunca # 6: Observă / Cele 10.5 Porunci ale Succesului în Vânzări

Abilitatea ta de a observa trebuie să fie la fel de dezvoltată precum abilitatea de a prezenta și de a asculta. De ce? Cel puțin jumătate dintre răspunsurile de care ai nevoie sunt deja în jurul tău; tot ceea ce trebuie să faci este să fii tot timpul în alertă și...
Mai mult ...

Întrebările care contează cu adevărat într-o prezentare de vânzări

Voi fi foarte obiectiv și-ți voi spune că întrebările care contează cu adevărat într-o întâlnire de vânzări nu sunt cele pe care tu le adresezi, nici cele pe care clientul ți le adresează ție, ci sunt acele întrebări pe care potențialul client și le adresează sieși...
Mai mult ...

5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun / elementul 5

Cel de-al cincilea din seria celor 5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun este: discutați cazuri de vânzări, zilnic (poți citi aici despre primul – încrederea de sine, despre al doilea, un set de instrumente la zi, despre al treilea - încurajează-i...
Mai mult ...

Astăzi am învățat …

... că trebuie să te ții de planul în care crezi cu atât mai tare cu cât este mai greu! La capăt te așteaptă răsplata!
Mai mult ...

What is you personal map?

I liked this one very much: "You very rare go to a place that isn't on your personal map!" Enjoy...
Mai mult ...

Ți-e teamă să trezești emoție? Atunci, zi cât costă!

Vânzarea fără emoție înseamnă … „Ok, zi cât costă!” De ce? Pentru că raționalul îi spune celui din fața ta să ia mult cu puțin, să-și prezerve resursele și să nu se lase „păcălit”. Ce-i de făcut? Descoperă emoția...
Mai mult ...

Porunca #5: Întreabă / Cele 10.5 Porunci ale Succesului în Vânzări

Oamenii evoluează; așteptările lor evoluează odată cu ei. Întrebările tale țin ritmul evoluției? Uitându-mă în urmă, acum 10 ani era de-a dreptul cool să întrebi: „Ce buget ai?” Toată lumea era fericită, lucrurile erau tranșate rapid: „Îți dau de câți bani ai, nu-i...
Mai mult ...