+40 721 399 880 [email protected]

Email-urile tale de vânzare: unde-i valoarea?

Jul 21, 2016 | Vânzări

Email-ul încă este un instrument puternic folosit în procesul de vânzare, chiar dacă și alte canale câștigă teren semnificativ (mesajele whatzapp sunt un exemplu bun în acest sens).

Probabil că și tu, în activitatea ta de vânzare, trimiți email-uri: de prospectare, de ofertare, de follow-up și așa mai departe.

Câte dintre email-urile tale primesc răspuns? De ce doar atâtea?

Designed by Freepik

Oamenii de vânzări (poate chiar și tu) se plâng adesea că email-urile lor nu primesc răspuns, iar ceea ce fac este să găsească un vinovat: de la clientul care nu a vrut să dea feedback pentru că este un „bul..giu”, la concurența care se duce cu șpagă sau la prețurile foarte mari ale propriilor produse / servicii, care-l împiedică să dea pe spate clientul cu oferta sa. De fiecare dată există o explicație și un vinovat, altul decât propria persoană.

Am o întrebare complicată pentru tine, referitor la email-urile tale: Unde-i valoarea?

Iar când spun valoare, nu mă refer la oferta ta promoțională în care nimeni nu mai are încredere sau la laudele de sine că „ce am eu nu are nimeni”, ci mă refer la valoarea percepută de client, valoarea pentru care acesta simte că merită să plătească cu timpul și energia lui să citească și să-ți răspundă la email.

Adevărul crud?

Clientul nu percepe valoare în email-urile tale atunci când nu-ți răspunde la ele.

Iată 3.5 motive pentru care nu livrezi valoare clientului:

1. Nu îl cunoști suficient pe client. Nu ai investit timp și resurse în a-l cunoaște pe client și a-l înțelege cu adevărat.

2. Ai scris email-ul cu gândul la tine și la cum să vinzi și nu la client și la cum să-l ajuți. Iar asta te pune într-o postură agresivă, iar pe client îl pune în gardă.

3. Ai vrut să vinzi direct produsul / serviciul din email. Iar asta irită orice client. Ești direct spam-er!

3.5 Nu ești suficient de prietenos și nu adresezi întrebări captivante. De aceea clientul consideră email-ul tău un formalism și nu simte nici un interes să continue dialogul.

Realitatea: „Cei mai mulți oameni de vânzări nu sunt dispuși să facă munca grea care le face vânzările ușoare!” (Jeffrey Gitomer)

Vrei să îndrepți aceste lucruri și să folosești în favoarea ta oportunitatea faptului că și concurența face la fel cum făceai tu până acum?

Dacă da, atunci ține minte asta – „Oamenilor nu le place să li se vândă, dar adoră să cumpere!” (Jeffrey Gitomer) și aplică următoarele sugestii:

1. Depune efortul necesar pentru a-ți cunoaște clientul. Caută informații despre el, înțelege-i situația, înțelege momentul în care are nevoie de tine și află ce percepe clientul ca fiind valoros pentru el.

2. Împachetează în mesajul tău elemente de valoare relevante pentru client. Și nu i le oferi în schimbul a ceva, ci oferă-i-le în avans, fără a cere ceva direct în schimb.

3. Nu căuta să-ți vinzi produsul / serviciul din email ci caută să creezi relație, să câștigi încredere și să-ți croiești drumul împreună cu potențialul client către următorul pas.

3.5 Fii prietenos. Vorbește din suflet, ca și cum ți-ai ajuta cel mai drag prieten. Iar în final nu ezita să întrebi clientul despre ceea ce simte și despre cum vrea să avansați.

Vrei să știi cum stai? Nimic mai simplu!
Scrie-mi și vom stabili împreună detaliile unei evaluări gratuite pentru echipa ta.

Pe curând!

Un mesaj de 10 km

Există oare o legătură între ușurința cu care putem transmite mesaje în ziua de astăzi și inconsistența acestora? Dacă te rupi puțin de zona urbană și ieși la o plimbare (pe jos sau cu bicicleta, oricum nu cu mașina) peste frumoasele întinderi ale țării noastre, vei...
Mai mult ...

Porunca # 6: Observă / Cele 10.5 Porunci ale Succesului în Vânzări

Abilitatea ta de a observa trebuie să fie la fel de dezvoltată precum abilitatea de a prezenta și de a asculta. De ce? Cel puțin jumătate dintre răspunsurile de care ai nevoie sunt deja în jurul tău; tot ceea ce trebuie să faci este să fii tot timpul în alertă și...
Mai mult ...

Billion Dollar opportunity

“Worldwide, only 13% of employees are committed to their work” is the result of a recent Gallup study. This can directly be translated into billions of Dollars. 87% of unmotivated employees will not actively make an effort to reach organizational goals. So just imagine what an opportunity this insight offers! By raising employee engagement you can achieve substantial growth.
Mai mult ...

Să scrii într-o carte …

... este o experiență de învățare foarte bună! Iată speech-ul meu de la evenimentul de lansare a cărții alăturate: "Într-un mediu caracterizat de schimbare, organizațiile trebuie să învețe să fie flexibile: să-și creeze abilitatea de a reacționa...
Mai mult ...

… și un an nou mai bun!

2015 s-a dus ... 2016 tocmai își intră în drepturi! La mulți ani îți doresc, iar noul an să fie mai bun pentru tine! Un an nou mai bun ... o urare pe care cu siguranță ai rostit-o și ai auzit-o de foarte multe ori în această perioadă ... Dar ce înseamnă ea pentru...
Mai mult ...

Cu ochii pe țintă

Ploaia de afară m-a făcut astăzi să folosesc serviciile de taxi. Aflat pe bancheta din spate a mașinii, în diagonala șoferului, mi-a fost foarte ușor să observ pe volanul acestuia o foaie mică, lipită, pe care erau scrise niște numere, într-o coloană; o parte dintre...
Mai mult ...

Astăzi am învățat …

... că orice zi este potrivită să începi să ceri mai mult de la viață, dacă începi cu tine!
Mai mult ...