+40 721 399 880 [email protected]

Email-urile tale de vânzare: unde-i valoarea?

Jul 21, 2016 | Vânzări

Email-ul încă este un instrument puternic folosit în procesul de vânzare, chiar dacă și alte canale câștigă teren semnificativ (mesajele whatzapp sunt un exemplu bun în acest sens).

Probabil că și tu, în activitatea ta de vânzare, trimiți email-uri: de prospectare, de ofertare, de follow-up și așa mai departe.

Câte dintre email-urile tale primesc răspuns? De ce doar atâtea?

Designed by Freepik

Oamenii de vânzări (poate chiar și tu) se plâng adesea că email-urile lor nu primesc răspuns, iar ceea ce fac este să găsească un vinovat: de la clientul care nu a vrut să dea feedback pentru că este un „bul..giu”, la concurența care se duce cu șpagă sau la prețurile foarte mari ale propriilor produse / servicii, care-l împiedică să dea pe spate clientul cu oferta sa. De fiecare dată există o explicație și un vinovat, altul decât propria persoană.

Am o întrebare complicată pentru tine, referitor la email-urile tale: Unde-i valoarea?

Iar când spun valoare, nu mă refer la oferta ta promoțională în care nimeni nu mai are încredere sau la laudele de sine că „ce am eu nu are nimeni”, ci mă refer la valoarea percepută de client, valoarea pentru care acesta simte că merită să plătească cu timpul și energia lui să citească și să-ți răspundă la email.

Adevărul crud?

Clientul nu percepe valoare în email-urile tale atunci când nu-ți răspunde la ele.

Iată 3.5 motive pentru care nu livrezi valoare clientului:

1. Nu îl cunoști suficient pe client. Nu ai investit timp și resurse în a-l cunoaște pe client și a-l înțelege cu adevărat.

2. Ai scris email-ul cu gândul la tine și la cum să vinzi și nu la client și la cum să-l ajuți. Iar asta te pune într-o postură agresivă, iar pe client îl pune în gardă.

3. Ai vrut să vinzi direct produsul / serviciul din email. Iar asta irită orice client. Ești direct spam-er!

3.5 Nu ești suficient de prietenos și nu adresezi întrebări captivante. De aceea clientul consideră email-ul tău un formalism și nu simte nici un interes să continue dialogul.

Realitatea: „Cei mai mulți oameni de vânzări nu sunt dispuși să facă munca grea care le face vânzările ușoare!” (Jeffrey Gitomer)

Vrei să îndrepți aceste lucruri și să folosești în favoarea ta oportunitatea faptului că și concurența face la fel cum făceai tu până acum?

Dacă da, atunci ține minte asta – „Oamenilor nu le place să li se vândă, dar adoră să cumpere!” (Jeffrey Gitomer) și aplică următoarele sugestii:

1. Depune efortul necesar pentru a-ți cunoaște clientul. Caută informații despre el, înțelege-i situația, înțelege momentul în care are nevoie de tine și află ce percepe clientul ca fiind valoros pentru el.

2. Împachetează în mesajul tău elemente de valoare relevante pentru client. Și nu i le oferi în schimbul a ceva, ci oferă-i-le în avans, fără a cere ceva direct în schimb.

3. Nu căuta să-ți vinzi produsul / serviciul din email ci caută să creezi relație, să câștigi încredere și să-ți croiești drumul împreună cu potențialul client către următorul pas.

3.5 Fii prietenos. Vorbește din suflet, ca și cum ți-ai ajuta cel mai drag prieten. Iar în final nu ezita să întrebi clientul despre ceea ce simte și despre cum vrea să avansați.

Vrei să știi cum stai? Nimic mai simplu!
Scrie-mi și vom stabili împreună detaliile unei evaluări gratuite pentru echipa ta.

Pe curând!

Astăzi am învățat …

... că trebuie să te ții de planul în care crezi cu atât mai tare cu cât este mai greu! La capăt te așteaptă răsplata!
Mai mult ...

Puterea lui „Vreau!”

Poate tu nu ești unul dintre ei … dintre cei care, zi de zi, găsesc un vinovat pentru situația lor: traficul transportul în comun ploaia soarele mașina pisica economia colegul șeful și cel mai interesant, „nu se vrea!” – limita de sus a scuzelor în care, de fapt,...
Mai mult ...

Sales Master Mind – ce învăț din experiența cu acest grup?

Chiar la începutul acestui an am deschis grupul Sales Master Mind, utilizând platforma meetup.com ca suport pentru existența și gestionarea acestuia. Obiectivul meu pentru acest grup a fost și este acela de a fi mai aproape de oamenii de vânzări și de situațiile cu...
Mai mult ...

Negocierea prețului – cum să o previi?

Negocierea prețului este ultimul lucru la care vrei să se ajungă și asta pentru că acolo îți este amenințată marja, profitul, comisionul. Așadar, ar fi mai bine pentru tine să știi cum să nu ajungi la negocierea prețului ... iată câteva sugestii de la Jeffrey Gitomer,...
Mai mult ...

Dincolo de bani

Problema lipsei de motivație este departe de a se fi epuizată, ba chiar pare că se amplifică o dată cu schimbarea de generație. De la C-level, la HR și teamleaderi întrebarea „Cum să-mi motivez mai bine oamenii?”este un subiect fierbinte în orice organizație. Ce-i de...
Mai mult ...

Filosofie pentru succes

"Diferența între învingători și pierzători nu este dorința de a câștiga, ci dorința de a te pregăti să câștigi!" spune David Marquet, fost comandant al unuia dintre submarinele nucleare ale forțelor armate ale SUA, într-un articol pentru World Economic Forum (poți...
Mai mult ...

5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun / elementul 3

Al treilea din seria celor 5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun este: încurajează-i să-și dezvolte brandul personal (poți citi aici despre primul - încrederea de sine și despre al doilea, un set de instrumente la zi). Majoritatea oamenilor de...
Mai mult ...