+40 721 399 880 [email protected]

Email-urile tale de vânzare: unde-i valoarea?

Jul 21, 2016 | Vânzări

Email-ul încă este un instrument puternic folosit în procesul de vânzare, chiar dacă și alte canale câștigă teren semnificativ (mesajele whatzapp sunt un exemplu bun în acest sens).

Probabil că și tu, în activitatea ta de vânzare, trimiți email-uri: de prospectare, de ofertare, de follow-up și așa mai departe.

Câte dintre email-urile tale primesc răspuns? De ce doar atâtea?

Designed by Freepik

Oamenii de vânzări (poate chiar și tu) se plâng adesea că email-urile lor nu primesc răspuns, iar ceea ce fac este să găsească un vinovat: de la clientul care nu a vrut să dea feedback pentru că este un „bul..giu”, la concurența care se duce cu șpagă sau la prețurile foarte mari ale propriilor produse / servicii, care-l împiedică să dea pe spate clientul cu oferta sa. De fiecare dată există o explicație și un vinovat, altul decât propria persoană.

Am o întrebare complicată pentru tine, referitor la email-urile tale: Unde-i valoarea?

Iar când spun valoare, nu mă refer la oferta ta promoțională în care nimeni nu mai are încredere sau la laudele de sine că „ce am eu nu are nimeni”, ci mă refer la valoarea percepută de client, valoarea pentru care acesta simte că merită să plătească cu timpul și energia lui să citească și să-ți răspundă la email.

Adevărul crud?

Clientul nu percepe valoare în email-urile tale atunci când nu-ți răspunde la ele.

Iată 3.5 motive pentru care nu livrezi valoare clientului:

1. Nu îl cunoști suficient pe client. Nu ai investit timp și resurse în a-l cunoaște pe client și a-l înțelege cu adevărat.

2. Ai scris email-ul cu gândul la tine și la cum să vinzi și nu la client și la cum să-l ajuți. Iar asta te pune într-o postură agresivă, iar pe client îl pune în gardă.

3. Ai vrut să vinzi direct produsul / serviciul din email. Iar asta irită orice client. Ești direct spam-er!

3.5 Nu ești suficient de prietenos și nu adresezi întrebări captivante. De aceea clientul consideră email-ul tău un formalism și nu simte nici un interes să continue dialogul.

Realitatea: „Cei mai mulți oameni de vânzări nu sunt dispuși să facă munca grea care le face vânzările ușoare!” (Jeffrey Gitomer)

Vrei să îndrepți aceste lucruri și să folosești în favoarea ta oportunitatea faptului că și concurența face la fel cum făceai tu până acum?

Dacă da, atunci ține minte asta – „Oamenilor nu le place să li se vândă, dar adoră să cumpere!” (Jeffrey Gitomer) și aplică următoarele sugestii:

1. Depune efortul necesar pentru a-ți cunoaște clientul. Caută informații despre el, înțelege-i situația, înțelege momentul în care are nevoie de tine și află ce percepe clientul ca fiind valoros pentru el.

2. Împachetează în mesajul tău elemente de valoare relevante pentru client. Și nu i le oferi în schimbul a ceva, ci oferă-i-le în avans, fără a cere ceva direct în schimb.

3. Nu căuta să-ți vinzi produsul / serviciul din email ci caută să creezi relație, să câștigi încredere și să-ți croiești drumul împreună cu potențialul client către următorul pas.

3.5 Fii prietenos. Vorbește din suflet, ca și cum ți-ai ajuta cel mai drag prieten. Iar în final nu ezita să întrebi clientul despre ceea ce simte și despre cum vrea să avansați.

Vrei să știi cum stai? Nimic mai simplu!
Scrie-mi și vom stabili împreună detaliile unei evaluări gratuite pentru echipa ta.

Pe curând!

Vrei un credit? CV-ul, te rog!

"Siguranța" și "locul de muncă" nu-și mai găsesc locul unul lângă celălalt. Organizațiile și oamenii au prins o dinamică mare, dictată de mediu, de rapiditatea schimbărilor tehnologice, de influențele politice și cele legate de resurse, de punerea în practică a...
Mai mult ...

5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun

Ca orice funcție managerială, managementul vânzărilor presupune, dincolo de orice obiective specifice, targeturi și evaluări, un bun management al oamenilor, în speță al oamenilor de vânzări! Și pentru că oamenii de vânzări sunt oameni aparte (ca toți ceilalți, de...
Mai mult ...

Ce este un obiectiv?

„Un obiectiv este un vis cu un plan și un deadline.” – Jeffrey Gitomer De cele mai multe ori când întreb un om care este cel mai important obiectiv al său, acesta nu este pregătit să-mi răspundă. Fie spune că nu s-a gândit … fie spune că are mai multe și nu știe care...
Mai mult ...

YES!Attitude – înainte sau după?

Fiecare om, inclusiv tu, așteaptă mai mult de la viață decât are în prezent: să aibă mai mult succes, să câștige mai mult, să aibă parte de fericire și bunăstare! Este minunat când oamenii vor mai mult, pentru că a vrea mai mult este prima premisă pentru dezvoltare....
Mai mult ...

Porunca #2: Crede. Și poți cerceta! / Cele 10.5 Porunci ale Succesului în Vânzări

Să gândești că poți (Porunca #1) este o condiție absolut necesară pentru ca vânzarea să aibă loc, însă ea nu este și suficientă din punct de vedere al încrederii. Clientul tău are nevoie de încredere pentru a cumpăra! Poate 1 din 100 de vânzări este realizată...
Mai mult ...

Emoții

"Subconștientul nu va fi influențat de nici o sugestie făcută cu excepția acelora care sunt împletite cu emoții și sentimente!"- Napoleon Hill, How to sell your way through life. Câte din deciziile tale de zi cu zi sunt luate "pentru că așa am simțit?" Cât reții și...
Mai mult ...

5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun / elementul 2

Astăzi continui seria celor 5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun, începută în urmă cu o săptămână, cu al doilea element: ajută-i să aibă un set de instrumente la zi! Dacă te întreb cât de bine dotați sunt oamenii tăi de vânzări, ce-mi răspunzi?...
Mai mult ...