+40 721 399 880 [email protected]

5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun / elementul 3

Jun 21, 2016 | Vânzări

Al treilea din seria celor 5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun este: încurajează-i să-și dezvolte brandul personal (poți citi aici despre primul – încrederea de sine și despre al doilea, un set de instrumente la zi).

Majoritatea oamenilor de vânzări se bazează pe reputația companiei, în loc să-și construiască propria reputație. Greșit, deoarece clienții cumpără omul din fața lor în primul rând!

Cine sunt oamenii pe care tu îi trimiți în fața decidenților și de la care te aștepți să încheie afaceri de succes? Cum îi percep pe oamenii tăi de vânzări potențialii clienți încă înainte de a-i cunoaște?

Personal branding

Ceea ce le subliniez participanților la cursurile mele de vânzări este că și-au pierdut șansa la prima impresie față în față! Cum așa?

Majoritatea potențialilor clienți și-au făcut deja o imagine despre ei înainte de a-i întâlni; iar asta cu ajutorul referințelor, cunoștințelor comune și, cel mai simplu, cu ajutorul lui Google.

Te provoc să faci următorul test: caută pe Google numele câtorva dintre oamenii tăi de vânzări. Ce ai găsit? Și ce impresie îți face ceea ce ai găsit (sau nu ai găsit)?

Potențialii tăi clienți fac și ei asta și își creează o primă impresie care influențează decizia asupra primei întâlniri, iar ulterior este greu de schimbat. Analizează te rog de ce ai accepta o întâlnire cu fiecare dintre oamenii tăi de vânzări, după ce le-ai căutat numele pe Google?

„Oamenii vor să facă afaceri cu CINEVA, nu cu UN NIMENI!” – Jeffrey Gitomer. Aceasta este realitatea zilelor noastre și, dacă ai să te gândești, probabil îți vei da seama că și tu faci la fel atunci când cumperi.

Iată un set minim de elemente care să întărească brandul personal și imaginea fiecăruia dintre oamenii tăi de vânzări:

+ O prezență online care să trezească interes (social media, blog personal etc.)

+ Canale prin care să ofere valoare potențialilor clienți, încă înainte de a-i cunoaște (articole pe blog, newsletter etc.)

+ Apariție în media

+ Vorbitul în public

+ Mecanisme de răspuns pentru fiecare din cele de mai sus

Și pentru ca cele de mai sus să aibă efectul scontat, nu uita să îi încurajezi să le facă cu maximă creativitate și cu dorința de a se oferi ca oameni de valoare, în primul rând!

Iar în final, ca o ultimă provocare, te invit să-ți cauți pe Google propriul nume. Ești un exemplu pentru oamenii tăi?

Săptămâna viitoare îți voi povesti despre al patrulea lucru: pregătirea temeinică a fiecărei vânzări.

Mult succes!

Care este visul tău?

Ce ții în tine? Unde vrei să mergi? Ce vrei să oferi lumii și ce vrei ca lumea să-ți dea? Ce cauți să aduci în viața ta, zi de zi, clipă de clipă? Și pentru ce? Care este visul vieții tale? Și, cel mai important: ce faci zi de zi pentru tine, pentru a te asigura că...
Mai mult ...

Porunca #2: Crede. Și poți cerceta! / Cele 10.5 Porunci ale Succesului în Vânzări

Să gândești că poți (Porunca #1) este o condiție absolut necesară pentru ca vânzarea să aibă loc, însă ea nu este și suficientă din punct de vedere al încrederii. Clientul tău are nevoie de încredere pentru a cumpăra! Poate 1 din 100 de vânzări este realizată...
Mai mult ...

5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun / elementul 2

Astăzi continui seria celor 5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun, începută în urmă cu o săptămână, cu al doilea element: ajută-i să aibă un set de instrumente la zi! Dacă te întreb cât de bine dotați sunt oamenii tăi de vânzări, ce-mi răspunzi?...
Mai mult ...

Întrebările care contează cu adevărat într-o prezentare de vânzări

Voi fi foarte obiectiv și-ți voi spune că întrebările care contează cu adevărat într-o întâlnire de vânzări nu sunt cele pe care tu le adresezi, nici cele pe care clientul ți le adresează ție, ci sunt acele întrebări pe care potențialul client și le adresează sieși...
Mai mult ...

Cele 10.5 porunci ale Succesului în Vânzări

Este știut faptul că, de cele mai multe ori, un amator „vede”muuulte posibilități, pe când un profesionist ȘTIE că sunt doar câteva. La fel se întâmplă și în vânzări: oricât ar părea de restrictiv, adevărul este că, pentru ca vânzarea să aibă loc, există un set...
Mai mult ...

Depășește blocajul planului personal pentru noul an

Îți dorești un an bun, cu siguranță. Mai bun decât cel care a trecut. Mai bun poate decât toți cei care au trecut (să nu-mi spui că nu se poate!!!). Și știi că pentru a face lucrurile să se întâmple trebuie să-ți propui obiective și acțiuni care să ducă la...
Mai mult ...

De ce efortul merită sărbătorit?

Unele lecții de leadership le înveți mult mai bine din postura de părinte. Acesta este și cazul sărbătoririi succesului. Cei mai mulți oameni pun preț doar pe realizare. Ei bine, este această abordare constructivă? Dacă în mintea unui copil semeni gândul că fiecare...
Mai mult ...