+40 721 399 880 [email protected]

5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun / elementul 3

Jun 21, 2016 | Vânzări

Al treilea din seria celor 5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun este: încurajează-i să-și dezvolte brandul personal (poți citi aici despre primul – încrederea de sine și despre al doilea, un set de instrumente la zi).

Majoritatea oamenilor de vânzări se bazează pe reputația companiei, în loc să-și construiască propria reputație. Greșit, deoarece clienții cumpără omul din fața lor în primul rând!

Cine sunt oamenii pe care tu îi trimiți în fața decidenților și de la care te aștepți să încheie afaceri de succes? Cum îi percep pe oamenii tăi de vânzări potențialii clienți încă înainte de a-i cunoaște?

Personal branding

Ceea ce le subliniez participanților la cursurile mele de vânzări este că și-au pierdut șansa la prima impresie față în față! Cum așa?

Majoritatea potențialilor clienți și-au făcut deja o imagine despre ei înainte de a-i întâlni; iar asta cu ajutorul referințelor, cunoștințelor comune și, cel mai simplu, cu ajutorul lui Google.

Te provoc să faci următorul test: caută pe Google numele câtorva dintre oamenii tăi de vânzări. Ce ai găsit? Și ce impresie îți face ceea ce ai găsit (sau nu ai găsit)?

Potențialii tăi clienți fac și ei asta și își creează o primă impresie care influențează decizia asupra primei întâlniri, iar ulterior este greu de schimbat. Analizează te rog de ce ai accepta o întâlnire cu fiecare dintre oamenii tăi de vânzări, după ce le-ai căutat numele pe Google?

„Oamenii vor să facă afaceri cu CINEVA, nu cu UN NIMENI!” – Jeffrey Gitomer. Aceasta este realitatea zilelor noastre și, dacă ai să te gândești, probabil îți vei da seama că și tu faci la fel atunci când cumperi.

Iată un set minim de elemente care să întărească brandul personal și imaginea fiecăruia dintre oamenii tăi de vânzări:

+ O prezență online care să trezească interes (social media, blog personal etc.)

+ Canale prin care să ofere valoare potențialilor clienți, încă înainte de a-i cunoaște (articole pe blog, newsletter etc.)

+ Apariție în media

+ Vorbitul în public

+ Mecanisme de răspuns pentru fiecare din cele de mai sus

Și pentru ca cele de mai sus să aibă efectul scontat, nu uita să îi încurajezi să le facă cu maximă creativitate și cu dorința de a se oferi ca oameni de valoare, în primul rând!

Iar în final, ca o ultimă provocare, te invit să-ți cauți pe Google propriul nume. Ești un exemplu pentru oamenii tăi?

Săptămâna viitoare îți voi povesti despre al patrulea lucru: pregătirea temeinică a fiecărei vânzări.

Mult succes!

De ce efortul merită sărbătorit?

Unele lecții de leadership le înveți mult mai bine din postura de părinte. Acesta este și cazul sărbătoririi succesului. Cei mai mulți oameni pun preț doar pe realizare. Ei bine, este această abordare constructivă? Dacă în mintea unui copil semeni gândul că fiecare...
Mai mult ...

What is you personal map?

I liked this one very much: "You very rare go to a place that isn't on your personal map!" Enjoy...
Mai mult ...

5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun

Ca orice funcție managerială, managementul vânzărilor presupune, dincolo de orice obiective specifice, targeturi și evaluări, un bun management al oamenilor, în speță al oamenilor de vânzări! Și pentru că oamenii de vânzări sunt oameni aparte (ca toți ceilalți, de...
Mai mult ...

Rețeta mea de creativitate

Zi de zi auzim în jurul nostru că trebuie să fim mai creativi, să gândim diferit și să venim cu soluții "out of the box". A devenit o provocare continuă. Însă tu cât de des reușești să furnizezi astfel de soluții? Eu nu sunt o persoana lipsită de creativitate.
Mai mult ...

Ți-e teamă să trezești emoție? Atunci, zi cât costă!

Vânzarea fără emoție înseamnă … „Ok, zi cât costă!” De ce? Pentru că raționalul îi spune celui din fața ta să ia mult cu puțin, să-și prezerve resursele și să nu se lase „păcălit”. Ce-i de făcut? Descoperă emoția...
Mai mult ...

Proiecte bune cu bani puțini?!

Proiectele valoroase supraviețuiesc chiar și cu bugete mici; asta pentru că sunt utile, sunt pe placul celor cărora li se adresează, le oferă acestora valoare! În timp, ele atrag în mod organic susținători, voluntari, clienți; notorietatea crește, fanii și clienții se...
Mai mult ...

Emoții

"Subconștientul nu va fi influențat de nici o sugestie făcută cu excepția acelora care sunt împletite cu emoții și sentimente!"- Napoleon Hill, How to sell your way through life. Câte din deciziile tale de zi cu zi sunt luate "pentru că așa am simțit?" Cât reții și...
Mai mult ...