+40 721 399 880 [email protected]

5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun / elementul 2

Jun 14, 2016 | Vânzări

Astăzi continui seria celor 5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun, începută în urmă cu o săptămână, cu al doilea element: ajută-i să aibă un set de instrumente la zi!

Dacă te întreb cât de bine dotați sunt oamenii tăi de vânzări, ce-mi răspunzi?

Probabil îmi vei spune că au tot ce le trebuie (laptop, mașină de serviciu, telefon mobil și salariu motivant, exact cum scrie în anunțurile de angajare), dar te provoc să te mai gândești puțin.

Un set de instrumente de vânzări

Câți dintre oamenii tăi de vânzări au cel puțin 3 sferturi din următorul set de instrumente pentru oameni de vânzări, actualizate la zi și însușite, gata pentru fi folosite imediat?

+ Un sistem de încredere format din 4 puncte (vezi articolul precedent)

+ Un set de motive de cumpărare cel mai frecvent întâlnite pentru fiecare produs / serviciu

+ Un set de surse de informare cu privire la potențialul client

+ Un set de minim 25 de întrebări puternice care ajung la inima clientului, îi trezesc interesul, cresc imaginea omului de vânzări în ochii lui și conduc la descoperirea motivelor de cumpărare

+ Un set de elemente de umor originale, pașnice și care creează memorabilitate

+ Elementele de branding personal aplicate

+ O rețea de mentori și parteneri de dezvoltare

+ Propria strategie de networking

+ Un set de elemente de valoare în termenii clientului de care el să beneficieze în primul rând

+ Un set de riscuri asociate celor mai frecvente motive de cumpărare și modul în care fiecare dintre aceste riscuri poate fi eliminat sau prevenit

+ Un set de testimoniale reale, de calitate, care întăresc cele spuse, reduc riscul clientului și duc la decizia de cumpărare?

Aceste instrumente sunt esențiale pentru orice om de vânzări. Ele sunt nemanipulative, bazate pe valoare și ajută la crearea și menținerea de relații pe termen lung care duc la cumpărări repetate și profit.

Prea puțini oameni de vânzări înțeleg utilitatea deținerii și utilizării acestor instrumente și încă și mai puțini sunt dispuși să facă efortul pentru a și le crea și menține actualizate. Poate de aceea foarte puțini sunt cei care reușesc performanțe deosebite în vânzări.

Scoate-ți echipa din amorțeala speranței că vor găsi „poțiunea magică” cu ajutorul căreia pot genera vânzări fără efort! Condu-i pas cu pas către crearea acestor instrumente și transformă-i din amatori în profesioniști adevărați.

Poate că unii se vor pierde pe drum, răpuși de efort, însă îți garantez că cei care rămân nu doar că vor compensa pierderea celorlalți, dar vor crea nucleul unui mediu bazat pe performanță, valoare și bunăstare.

Săptămâna viitoare îți voi povesti despre al treilea lucru: brandul personal.

Dacă vrei să primești articolul direct în căsuța ta de email, abonează-te la Sales Buzzz – newsletter-ul săptămânal cu informații valoroase despre vânzări.

Mult succes!

Negocierea prețului – cum să o previi?

Negocierea prețului este ultimul lucru la care vrei să se ajungă și asta pentru că acolo îți este amenințată marja, profitul, comisionul. Așadar, ar fi mai bine pentru tine să știi cum să nu ajungi la negocierea prețului ... iată câteva sugestii de la Jeffrey Gitomer,...
Mai mult ...

Vânzările – o știință complexă!?

Dacă ai vreo legătură cu vânzările sau ele cu tine, rezervă-ți 3 minute și vezi rezultatele acestui studiu prezentate de Harward Business Review. Sunt 7 elemente care au impact semnificativ în vânzări, iar performerii de top tind să fie foarte buni la toate cele 7....
Mai mult ...

Unfreeze your team from Fear’s arms!

Fear is our #1 enemy! And Fear is #1 responsible for our lack of success: “I haven’t done it because I was afraid to fail” “I haven’ t told you because I was afraid of your reaction” “I won’t speak because I fear to what will others think and say about” “I lied you...
Mai mult ...

Ai vândut! Ce urmează?

Totul este așa cum ai sperat: ai bătut palma, contractul este semnat (eventual și factura de avans plătită). Ce urmează? „Următorul!” probabil că ai să spui. Însă te opresc puțin și te întreb: „Ai terminat aici?” Cei mai mulți oameni de vânzări, după ce bat palma fug...
Mai mult ...

Cu ochii pe țintă

Ploaia de afară m-a făcut astăzi să folosesc serviciile de taxi. Aflat pe bancheta din spate a mașinii, în diagonala șoferului, mi-a fost foarte ușor să observ pe volanul acestuia o foaie mică, lipită, pe care erau scrise niște numere, într-o coloană; o parte dintre...
Mai mult ...

De ce satisfacția clientului valorează (aproape) nimic?

3 butoane la ieșirea din magazin întreabă clientul cât de mulțumit (satisfăcut) este de experiența sa din magazin (aceeași întrebare și în formularele de satisfacție primite online pentru alt tip de business). Clientul se gândești probabil: „… am găsit ce vroiam … da,...
Mai mult ...

Legătura puternică între ce mănânci, ce gândești și cât succes ai în vânzări (și în viață)

Care sunt cele mai importante elemente care îţi influenţează succesul în vânzări (şi în viaţă)? Şi care este nivelul tău raportat la acestea? Cum poţi deveni mai bun pentru a-ţi asigura atingerea succesului dorit? Să știi ce îți determină succesul este primul pas...
Mai mult ...