+40 721 399 880 [email protected]

Porunca # 6: Observă / Cele 10.5 Porunci ale Succesului în Vânzări

Mar 11, 2016 | Vânzări

Abilitatea ta de a observa trebuie să fie la fel de dezvoltată precum abilitatea de a prezenta și de a asculta.

De ce?

Gitomer

Cel puțin jumătate dintre răspunsurile de care ai nevoie sunt deja în jurul tău; tot ceea ce trebuie să faci este să fii tot timpul în alertă și deschis pentru a capta fiecare oportunitate și pentru a o transforma în avantaj pentru tine!

Ce poți observa?

De la ținută și simple gesturi la tot ceea ce-l înconjoară pe cel cu care te întâlnești (dacă mergi la el în birou de exemplu vei vedea cu siguranță tablouri, trofee, diplome, fotografii) – toate sunt acolo și îți transmit informații.

Întrebarea cheie este: Cum te poți lega de ele pentru a îmbunătăți conversația și relația în așa fel încât să te conducă către un parteneriat de afaceri pe viață?

Dacă intri în biroul cuiva care are o poză cu el conducând o ambarcațiune marină, iar tu nu ai habar cum se conduce o astfel de ambarcațiune, nu aborda acest subiect. În schimb, dacă vezi o poză a sa împreună cu copiii și tu ai copii și ești un entuziast al lor, atunci este un subiect perfect pentru a intra într-o conversație pozitivă, plăcută care să construiască legătura dintre voi.

Observarea însă înseamnă mai mult decât să vezi ce este în jurul tău: înseamnă o șansă să înțelegi mai mult. Iar asta o poți face combinând atenția cu raționamentul.

Gândește-te la cum observi lucrurile în prezent:

  • Le observi doar existența sau ești atent la ele?
  • Te gândești la ele pe măsură ce le descoperi?
  • Ceea ce observi îți generează gânduri cu privire la însemnătatea lor în raport cu persoana din fața ta, cu tine și cu intențiile tale?
  • Ceea ce observi îți generează idei?
  • Ceea ce observi te inspiră?

Dacă răspunsul este Da, atunci sunt șanse foarte mari ca tu să stăpânești puterea observației. Pentru că doar a observa nu aduce nici un plus de putere … dar să observi + să gândești + să generezi idei + să acționezi înseamnă putere!

Majoritatea oamenilor, inclusiv cei de vânzări, nu stăpânesc această putere a observației.

De ce?

Pentru că se concentrează asupra lor și asupra propriilor interese, în loc să-i descopere și să-i înțeleagă pe cei cu care interacționează. Dar asta este o veste foarte bună, pentru că îți oferă ție șansa să te ridici deasupra lor printr-o schimbare de orientare. Iar asta înseamnă avantaj competitiv!

Cum îți poți dezvolta puterea observării? Iată 3.5 pași:

#1. Ia mereu cu tine ceva de scris (dacă o agendă e prea mult, cu siguranță ai un smartphone, utilizează aplicația de notițe)
#2. Notează, dar nu doar ceea ce vezi, ci gândurile și reacțiile pe care ceea ce vezi ți le generează
#3. Dezvoltă idei pe baza la ceea ce ai observat, revenind din când în când asupra notițelor și analizându-le din nou
#3.5 Treci la acțiune și pune-ți ideile în practică – acesta este singurul mod în care oportunitatea se transformă în realitate

Auto-disciplina este imperativă pentru a beneficia de puterea observării.

Ce înseamnă asta?

Înseamnă că zilnic trebuie să practici acest instrument până când el îți devine reflex. Și mai este ceva: observarea nu se potrivește cu o minte neclară, așa că evită orice ți-ar putea încețoșa mintea (o atitudine negativă, oboseală sau un pahar în plus).

Dacă ești conducătorul organizației sau manager de vânzări: știu căVinde acum!” este ordinea de măsură a timpului, însă lipsa educării și auto-educării oamenilor de vânzări vor face ca „Vinde acum!” să devină din ce în ce mai imperativ, mai apăsător, până la disperare. Așa că nu neglija ca o parte din timpul și din resursele echipei să le utilizezi pentru dezvoltare, având în minte mereu o perspectivă a unui „mâine” mai bun decât „astăzi” pentru că voi sunteți mai buni!

Mult succes!

Poți primi direct în căsuța ta de email articole și informații valoroase, fără nici un cost, dacă subscrii aici.

5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun / elementul 2

Astăzi continui seria celor 5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun, începută în urmă cu o săptămână, cu al doilea element: ajută-i să aibă un set de instrumente la zi! Dacă te întreb cât de bine dotați sunt oamenii tăi de vânzări, ce-mi răspunzi?...
Mai mult ...

Campioanei, cu admirație!

Astăzi este o zi mare: la Las Vegas, trofeul FITNESS AMERICA WORLD CHAMPION 2015 Professional Division a revenit dragei noastre Anca Bucur! Bravo, Anca! Felicitările noastre sunt parcă prea mici pentru a-ți spune ce mândri suntem! Astăzi sărbătorim! Nu trofeul Ancăi...
Mai mult ...

Depășește blocajul planului personal pentru noul an

Îți dorești un an bun, cu siguranță. Mai bun decât cel care a trecut. Mai bun poate decât toți cei care au trecut (să nu-mi spui că nu se poate!!!). Și știi că pentru a face lucrurile să se întâmple trebuie să-ți propui obiective și acțiuni care să ducă la...
Mai mult ...

Astăzi am învățat …

... că trebuie să te ții de planul în care crezi cu atât mai tare cu cât este mai greu! La capăt te așteaptă răsplata!
Mai mult ...

5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun / elementul 3

Al treilea din seria celor 5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun este: încurajează-i să-și dezvolte brandul personal (poți citi aici despre primul - încrederea de sine și despre al doilea, un set de instrumente la zi). Majoritatea oamenilor de...
Mai mult ...

Porunca #2: Crede. Și poți cerceta! / Cele 10.5 Porunci ale Succesului în Vânzări

Să gândești că poți (Porunca #1) este o condiție absolut necesară pentru ca vânzarea să aibă loc, însă ea nu este și suficientă din punct de vedere al încrederii. Clientul tău are nevoie de încredere pentru a cumpăra! Poate 1 din 100 de vânzări este realizată...
Mai mult ...

Rețeta mea de creativitate

Zi de zi auzim în jurul nostru că trebuie să fim mai creativi, să gândim diferit și să venim cu soluții "out of the box". A devenit o provocare continuă. Însă tu cât de des reușești să furnizezi astfel de soluții? Eu nu sunt o persoana lipsită de creativitate.
Mai mult ...