+40 721 399 880 [email protected]

De ce îmi arăți că-ți pasă doar de tine?

Feb 10, 2016 | Vânzări

Vineri mă sună un tip … îmi spune că am de la el o asigurare de călătorie pe un an care expiră în zilele următoare.

„Mulțumesc!” – i-am răspuns.

„Vreți să o reînnoim?” – mă întreabă el?

Am așteptat puțin … nu îmi aminteam deloc ce și cum a fost cu asigurarea aceea așa că mi-a fost mai comod să-i răspund „Momentan nu, mulțumesc!”

hand holding some bank notes

Apoi el îmi spune că, dacă vreau, îmi trimite coordonatele de contact prin email în caz că mă răzgândesc și că vrea să-mi prezinte și alte servicii pe care le oferă.

„Ok” – i-am spus.

Apoi el m-a rugat să-i confirm primire email-ului ca să știe că l-am primit.

I-am spus ok și de această dată și am încheiat discuția, lipsit de orice entuziasm și aproape enervat.

Am închis telefonul și m-am gândit: Băi, dar ție chiar nu-ți pasă de mine??? Doar la tine te gândești?

M-a enervat egoismul acestui om de vânzări la maxim:

  • Putea să mă întrebe cât de utilă mi-a fost asigurarea, cum mi s-a potrivit și ce aș vrea să schimb, eventual
  • Putea să mă întrebe despre planurile mele viitoare de călătorie
  • Putea să îmi ofere o informație cel puțin despre cum aș putea beneficia de ceva în plus față de ce am avut
  • Putea să-mi spună că vrea o confirmare la email pentru binele meu, nu al lui
  • Putea să fie mai prietenos, mai energic și mai vesel

Din păcate, este tipul de vânzător frecvent întâlnit, pe care îl interesează cel mai mult despre el și targeturile lui și nu ezită să arate asta.

Ei bine, cu astfel de vânzători este greu să facă afaceri. Eu, însă, încă mai cred în Făt-Frumos și Ileana-Cosânzeana cărora să le pese, câtuși de puțin, de client.

Altfel, nu este de mirare că mulți clienți aleg, mai ales în domeniul asigurărilor,  politețea rece a unui robot. Cel puțin lui nu-i pasă de el!

Pe curând!

Poți primi direct în căsuța ta de email articole și informații valoroase, fără nici un cost, dacă subscrii aici.

Negocierea prețului – cum să o previi?

Negocierea prețului este ultimul lucru la care vrei să se ajungă și asta pentru că acolo îți este amenințată marja, profitul, comisionul. Așadar, ar fi mai bine pentru tine să știi cum să nu ajungi la negocierea prețului ... iată câteva sugestii de la Jeffrey Gitomer,...
Mai mult ...

Porunca #2: Crede. Și poți cerceta! / Cele 10.5 Porunci ale Succesului în Vânzări

Să gândești că poți (Porunca #1) este o condiție absolut necesară pentru ca vânzarea să aibă loc, însă ea nu este și suficientă din punct de vedere al încrederii. Clientul tău are nevoie de încredere pentru a cumpăra! Poate 1 din 100 de vânzări este realizată...
Mai mult ...

Astăzi am învățat …

... că orice zi este potrivită să începi să ceri mai mult de la viață, dacă începi cu tine!
Mai mult ...

Tu cât stai într-un picior pentru visul tău?

Am văzut acest video și imediat m-a făcut să mă întreb: ce este în spatele viselor împlinite? Dacă visul meu ar fi fost să fiu balerină (ha ha ha), oare ce fel de balerină eram la ora aceasta? Aș fi fost oare în stare să fac cel puțin cât face această fetiță? Și dacă...
Mai mult ...

The words I live by

I have dreamed about taking my future and destiny into my own hands for a long time now. I have dreamed about working hard and becoming so successful that I can go wherever I want to go. I want to be able to pack up all of my belongings and go wherever life takes me....
Mai mult ...

Porunca #7 – Îndrăznește / Cele 10.5 Porunci ale Succesului în Vânzări

Ai încredere în propriile forțe și riscă! Doar nu crezi că s-a dat vreodată premiul pentru „Cel mai mediocru om”? Ori speri să câștigi titlul „Cel mai normal antreprenor” sau „Cel mai cuminte vânzător”? Uită de toate astea! „No risk, no reward” – se spune. Iar în...
Mai mult ...

5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun / elementul 3

Al treilea din seria celor 5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun este: încurajează-i să-și dezvolte brandul personal (poți citi aici despre primul - încrederea de sine și despre al doilea, un set de instrumente la zi). Majoritatea oamenilor de...
Mai mult ...