+40 721 399 880 [email protected]

Furnizor sau partener?

Sep 15, 2015 | Antreprenoriat, Dezvoltare personală, Vânzări

file000500940833Este o întrebare la care te provoc să răspunzi cu privire la activitatea în care ești implicat, fie că ești antreprenor, om de vânzări sau angajat:

Ce sunt pentru clienții mei, un furnizor sau un partener?

De ce să răspunzi la această întrebare?

Pentru că dacă vei afla răspunsul, vei înțelege aspecte foarte importante care determină rezultatele pe care le obțineți, printre care:

– De ce clienții voștri nu vă sunt loiali și competiția vă „fură” din afacere
– De ce clienții vă spun că aveți prețuri prea mari
– De ce clienții NU vă recomandă și NU vă oferă referințe

Cum afli dacă ești un furnizor sau un partener? Răspunde sincer, cu DA sau NU la următoarele afirmații:

– Când mă gândesc la clienții mei, îmi pun întrebarea „Cum să-i fac să cumpere?”
– Motivația mea principală este comisionul/profitul lunar
– Ținta mea zilnică este să iau comenzi
– Livrarea și serviciile post vânzare nu sunt treaba mea, altcineva se ocupă
– Dacă nu pot să-mi conving clientul, îi ofer un discount

Câte răspunsuri „DA” ai?

Dacă nu ai nici un DA, atunci ești un adevărat PARTENER în afaceri și un exemplu pentru fiecare dintre noi.

Dacă ai mai puțin de 3 răspunsuri DA, ești pe drumul cel bun către a deveni un partener valoros și a avea clienți loiali pe viață; însă este necesară o revizuire a atitudinii și a valorilor după care te orientezi în afaceri înainte de a înclina balanța în direcția nedorită.

Dacă ai 3 sau mai multe răspunsuri DA, atunci te încadrezi în categoria celor 90% dintre afaceri care doar furnizează bunuri/servicii către clienții lor, de prea puține ori aceiași. Ceea ce vinzi este supus suspiciunilor de preț prea mare, potențialii clienți îți spun că sunt mulțumiți cu actualii furnizori, discount-ul este cea mai puternică armă a ta și, dacă nu ești proprietarul afacerii, este foarte posibil că ești un angajat care-și schimbă des job-ul. Desigur, condițiile economice precare ar putea fi de vină sau orice altceva în afară de tine.

Ce-i de făcut?

Ai nevoie de o revizuire radicală a atitudinii, principiilor și valorilor după care te ghidezi în afaceri. Ai nevoie să înveți adevăratul sens al cuvintelor: VALOARE, RELAȚIE, ÎNCREDERE.

Iată 4.5 principii pe care și eu le-am învățat și după care mă ghidez în afaceri:

#1. Principala mea preocupare este: „Cum îmi pot ajuta clienții mai bine să-și atingă obiectivele?

#2. Motivația mea principală este să construiesc relații de încredere care să dureze o viață.

#3. Ținta mea este să ofer CEA MAI BUNĂ SOLUȚIE pentru clienții mei, chiar dacă uneori însemnă nici o vânzare pentru mine în acel moment.

#4. Tot ceea ce se întâmplă cu clientul meu mă interesează și fac tot posibilul să influențez în bine pentru el tot ceea ce pot influența.

#4.5 Ofer clienților mei VALOARE înainte de a cere orice în schimb.

Cum se raportează acestea la principiile tale actuale?

Și tu le poți adopta sau îți poți construi propriile principii care să te conducă către succesul pe care ți-l dorești.

Însă orice variantă alegi, să ai mereu în vedere că filosofia ta de afaceri și de viață îți determină atitudinea, iar atitudinea îți determină acțiunile.

Așadar, de unde începi să te reconstruiești?

Succes!

Furnizor sau partener?

Este o întrebare la care te provoc să răspunzi cu privire la activitatea în care ești implicat, fie că ești antreprenor, om de vânzări sau angajat: Ce sunt pentru clienții mei, un furnizor sau un partener? De ce să răspunzi la această întrebare? Pentru că dacă vei...
Mai mult ...

Ce pierzi dacă ești un cumpărător neserios?

Mulți dintre cei care cumpără au o atitudine pe care nu și-ar dori să o întâlnească dacă ar fi în situația vânzătorului. De cele mai mult ori această atitudine provine din ideea mult vehiculată că „pe banii mei fac ce vreau!”. Ok, nimic de zis, dar cumpărătorii...
Mai mult ...

De ce îmi arăți că-ți pasă doar de tine?

Vineri mă sună un tip … îmi spune că am de la el o asigurare de călătorie pe un an care expiră în zilele următoare. „Mulțumesc!” – i-am răspuns. „Vreți să o reînnoim?” – mă întreabă el? Am așteptat puțin … nu îmi aminteam deloc ce și cum a fost cu asigurarea aceea așa...
Mai mult ...

Porunca #5: Întreabă / Cele 10.5 Porunci ale Succesului în Vânzări

Oamenii evoluează; așteptările lor evoluează odată cu ei. Întrebările tale țin ritmul evoluției? Uitându-mă în urmă, acum 10 ani era de-a dreptul cool să întrebi: „Ce buget ai?” Toată lumea era fericită, lucrurile erau tranșate rapid: „Îți dau de câți bani ai, nu-i...
Mai mult ...

Pentru a comanda inspirație apasă tasta …

„Pentru a comanda inspirație, apasă tasta 1 după semnalul sonor” …bip … Dar ce faci dacă inspirația nu vine la comandă? Performanțele ridicate le atingi atunci când pui în aplicare o combinație câștigătoare între competențe, motivația și inspirație. În vânzări,...
Mai mult ...

Filosofie pentru succes

"Diferența între învingători și pierzători nu este dorința de a câștiga, ci dorința de a te pregăti să câștigi!" spune David Marquet, fost comandant al unuia dintre submarinele nucleare ale forțelor armate ale SUA, într-un articol pentru World Economic Forum (poți...
Mai mult ...

Tu cât stai într-un picior pentru visul tău?

Am văzut acest video și imediat m-a făcut să mă întreb: ce este în spatele viselor împlinite? Dacă visul meu ar fi fost să fiu balerină (ha ha ha), oare ce fel de balerină eram la ora aceasta? Aș fi fost oare în stare să fac cel puțin cât face această fetiță? Și dacă...
Mai mult ...