+40 721 399 880 [email protected]

TOP 3 MOTIVE pentru care să începi programe de formare (și orice alt proiect) la sfârșit de an

Nov 15, 2016 | Antreprenoriat, Dezvoltare personală, Leadership

Dacă ai să te uiți la companiile din jurul tău, vei vedea că o bună parte dintre ele organizează evenimente de învățare sau demarează programe mai lungi de formare la final de an.

Dacă întrebi oamenii de vânzări de ce se întâmplă asta, ai să auzi cu precădere următorul răspuns: „Nu și-au cheltuit bugetul iar acum se străduiesc să nu-l piardă”.

Te poți mulțumi cu răspunsul acesta, însă dacă vei căuta mai profund vei întâlni următoarele 3 motive importante care stau la baza deciziei de a începe acum, nu la anul:

  1. Probabil cel mai important dintre motive este focusul cu care oamenii își încep noul an. Aproape fiecare angajat, indiferent de nivel, la final de an își face o (mică) evaluare a ceea ce a fost și se gândește ce o să fie la anul. Unii chiar leagă asta de ultima zi din an și prima zi a anului nou. Și realitatea este că în aceste momente se nasc gândurile prioritare pentru perioada care urmează.

Tu te-ai gândit vreodată în seara de anul nou cum vrei să-ți fie anul următor?

Ți-ai pus vreodată dorințe și ți-ai făcut promisiuni despre cum să faci să fii mai bun?

Pun pariu că DA!

Ei bine, gândurile de început de an sunt influențate, cu precădere, de experiențele din perioada anterioară, adică din finalul anului anterior.

Dacă ai finalizat anul cu perspective noi, care ți-au generat motive de entuziasm și de încredere, vei începe anul mai pozitiv și mai dornic să schimbi lucrurile în mai bine.

Dacă ai finalizat anul doar cu un bilanț a ceea ce a fost și cu o împunsătură a superiorilor că „la anul trebuie să faceți mai mult”, degeaba ai mai fost la petrecerea de Crăciun. Nici șoriciul și nici vinul nu îți aduc răspunsul la întrebarea „Cum să fac mai bine și mai mult, când eu mă străduiesc oricum?

Dacă oamenii știu ce au de făcut, dar NU știu cum să facă, se vor demotiva.

Dacă oamenii știu ce au de făcut și ȘTIU cum să facă pentru a atinge un nivel superior de performanță, o bună parte dintre ei se va entuziasma; o altă parte importantă va șovăi întrebându-se „voi fi în stare?” și doar puțini dintre ei vor rămâne în zona negativistă „noi atât putem!

Așadar, arată-le oamenilor ce și cum și vor intra în noul an cu un focus pozitiv.

  1. Utilizarea mai eficientă a perioadei de sfârșit și început de an este al doilea motiv pentru care merită să începi programe de formare la finalul anului.

Majoritatea activităților (posibil și a voastră) încetinesc spre final de an și demarează lent la începutul noului an. Asta înseamnă, practic, o perioadă de aproximativ o lună (1 din 12!) în care ritmul de muncă este scăzut. În funcție de decizia de a demara sau nu activități de învățare la final de an, oamenii tăi pot investi acest timp sau îl pot irosi.

Știu, o să-mi spui „Cine învață de sărbători?” Ei bine, din experiența mea îți spun că cei care învață de sărbători sunt exact oamenii care au capacitatea să-ți crească afacerea în perioada viitoare. Dacă-i asimilezi cu ceilalți, cu cei care stau cu gândul la Moșul, la cozonaci și la băutură, atunci le anulezi șansa de a utiliza eficient perioada de timp mai liberă.

Pe de altă parte, dacă tu crezi că cei care în decembrie și ianuarie nu au chef să învețe vor avea mai mult chef mai târziu … ei bine, mai gândește-te o dată: după sărbătorile de iarnă urmează Mărțișorul, Paștele, 1 Mai, vacanța de vară, culesul viei și uite așa se trezesc la următorul sfârșit de an la fel de lipsiți de dispoziția de a investi în învățare.

Cine pierde?

  1. Dai un sentiment de urgență (facem ACUM nu mai târziu) care să devină noul ritm de învățare și de lucru, pentru că, într-un mediu atât de fluent ca cel în care trăim astăzi, rapiditatea cu care acționezi face diferența.

Care este diferența pentru oamenii tăi între a te auzi spunând „Acționăm acum, pentru a folosi timpul în favoarea noastră!” sau a te auzi spunând „Nu are rost să începem acum, că vine vacanța; ne apucăm la anul.”? Sunt sigur că ai înțeles!

Acum, posibil vei fi sau nu vei fi de acord cu ceea ce am scris. Și sigur ai și argumente pro sau contra.

Te invit să le postezi aici și te asigur că îmi va face o deosebită plăcere să le dezbatem.

Pe curând!

Negocierea prețului – cum să o previi?

Negocierea prețului este ultimul lucru la care vrei să se ajungă și asta pentru că acolo îți este amenințată marja, profitul, comisionul. Așadar, ar fi mai bine pentru tine să știi cum să nu ajungi la negocierea prețului ... iată câteva sugestii de la Jeffrey Gitomer,...
Mai mult ...

Depășește blocajul planului personal pentru noul an

Îți dorești un an bun, cu siguranță. Mai bun decât cel care a trecut. Mai bun poate decât toți cei care au trecut (să nu-mi spui că nu se poate!!!). Și știi că pentru a face lucrurile să se întâmple trebuie să-ți propui obiective și acțiuni care să ducă la...
Mai mult ...

Email-urile tale de vânzare: unde-i valoarea?

Email-ul încă este un instrument puternic folosit în procesul de vânzare, chiar dacă și alte canale câștigă teren semnificativ (mesajele whatzapp sunt un exemplu bun în acest sens). Probabil că și tu, în activitatea ta de vânzare, trimiți email-uri: de prospectare, de...
Mai mult ...

Porunca #3: Implică / Cele 10.5 Porunci ale Succesului în Vânzări

Dezvoltă relația la nivel personal înainte de a începe conversația despre afaceri Există o veche vorbă în vânzări: „Dacă toate condițiile sunt similare, oamenii preferă să facă afaceri cu prietenii. Dar chiar și când condițiile diferă, oamenii tot cu prietenii preferă...
Mai mult ...

Billion Dollar opportunity

“Worldwide, only 13% of employees are committed to their work” is the result of a recent Gallup study. This can directly be translated into billions of Dollars. 87% of unmotivated employees will not actively make an effort to reach organizational goals. So just imagine what an opportunity this insight offers! By raising employee engagement you can achieve substantial growth.
Mai mult ...

Cele 10.5 porunci ale Succesului în Vânzări

Este știut faptul că, de cele mai multe ori, un amator „vede”muuulte posibilități, pe când un profesionist ȘTIE că sunt doar câteva. La fel se întâmplă și în vânzări: oricât ar părea de restrictiv, adevărul este că, pentru ca vânzarea să aibă loc, există un set...
Mai mult ...

Întrebările care contează cu adevărat într-o prezentare de vânzări

Voi fi foarte obiectiv și-ți voi spune că întrebările care contează cu adevărat într-o întâlnire de vânzări nu sunt cele pe care tu le adresezi, nici cele pe care clientul ți le adresează ție, ci sunt acele întrebări pe care potențialul client și le adresează sieși...
Mai mult ...