+40 721 399 880 [email protected]

TOP 3 MOTIVE pentru care să începi programe de formare (și orice alt proiect) la sfârșit de an

Nov 15, 2016 | Antreprenoriat, Dezvoltare personală, Leadership

Dacă ai să te uiți la companiile din jurul tău, vei vedea că o bună parte dintre ele organizează evenimente de învățare sau demarează programe mai lungi de formare la final de an.

Dacă întrebi oamenii de vânzări de ce se întâmplă asta, ai să auzi cu precădere următorul răspuns: „Nu și-au cheltuit bugetul iar acum se străduiesc să nu-l piardă”.

Te poți mulțumi cu răspunsul acesta, însă dacă vei căuta mai profund vei întâlni următoarele 3 motive importante care stau la baza deciziei de a începe acum, nu la anul:

  1. Probabil cel mai important dintre motive este focusul cu care oamenii își încep noul an. Aproape fiecare angajat, indiferent de nivel, la final de an își face o (mică) evaluare a ceea ce a fost și se gândește ce o să fie la anul. Unii chiar leagă asta de ultima zi din an și prima zi a anului nou. Și realitatea este că în aceste momente se nasc gândurile prioritare pentru perioada care urmează.

Tu te-ai gândit vreodată în seara de anul nou cum vrei să-ți fie anul următor?

Ți-ai pus vreodată dorințe și ți-ai făcut promisiuni despre cum să faci să fii mai bun?

Pun pariu că DA!

Ei bine, gândurile de început de an sunt influențate, cu precădere, de experiențele din perioada anterioară, adică din finalul anului anterior.

Dacă ai finalizat anul cu perspective noi, care ți-au generat motive de entuziasm și de încredere, vei începe anul mai pozitiv și mai dornic să schimbi lucrurile în mai bine.

Dacă ai finalizat anul doar cu un bilanț a ceea ce a fost și cu o împunsătură a superiorilor că „la anul trebuie să faceți mai mult”, degeaba ai mai fost la petrecerea de Crăciun. Nici șoriciul și nici vinul nu îți aduc răspunsul la întrebarea „Cum să fac mai bine și mai mult, când eu mă străduiesc oricum?

Dacă oamenii știu ce au de făcut, dar NU știu cum să facă, se vor demotiva.

Dacă oamenii știu ce au de făcut și ȘTIU cum să facă pentru a atinge un nivel superior de performanță, o bună parte dintre ei se va entuziasma; o altă parte importantă va șovăi întrebându-se „voi fi în stare?” și doar puțini dintre ei vor rămâne în zona negativistă „noi atât putem!

Așadar, arată-le oamenilor ce și cum și vor intra în noul an cu un focus pozitiv.

  1. Utilizarea mai eficientă a perioadei de sfârșit și început de an este al doilea motiv pentru care merită să începi programe de formare la finalul anului.

Majoritatea activităților (posibil și a voastră) încetinesc spre final de an și demarează lent la începutul noului an. Asta înseamnă, practic, o perioadă de aproximativ o lună (1 din 12!) în care ritmul de muncă este scăzut. În funcție de decizia de a demara sau nu activități de învățare la final de an, oamenii tăi pot investi acest timp sau îl pot irosi.

Știu, o să-mi spui „Cine învață de sărbători?” Ei bine, din experiența mea îți spun că cei care învață de sărbători sunt exact oamenii care au capacitatea să-ți crească afacerea în perioada viitoare. Dacă-i asimilezi cu ceilalți, cu cei care stau cu gândul la Moșul, la cozonaci și la băutură, atunci le anulezi șansa de a utiliza eficient perioada de timp mai liberă.

Pe de altă parte, dacă tu crezi că cei care în decembrie și ianuarie nu au chef să învețe vor avea mai mult chef mai târziu … ei bine, mai gândește-te o dată: după sărbătorile de iarnă urmează Mărțișorul, Paștele, 1 Mai, vacanța de vară, culesul viei și uite așa se trezesc la următorul sfârșit de an la fel de lipsiți de dispoziția de a investi în învățare.

Cine pierde?

  1. Dai un sentiment de urgență (facem ACUM nu mai târziu) care să devină noul ritm de învățare și de lucru, pentru că, într-un mediu atât de fluent ca cel în care trăim astăzi, rapiditatea cu care acționezi face diferența.

Care este diferența pentru oamenii tăi între a te auzi spunând „Acționăm acum, pentru a folosi timpul în favoarea noastră!” sau a te auzi spunând „Nu are rost să începem acum, că vine vacanța; ne apucăm la anul.”? Sunt sigur că ai înțeles!

Acum, posibil vei fi sau nu vei fi de acord cu ceea ce am scris. Și sigur ai și argumente pro sau contra.

Te invit să le postezi aici și te asigur că îmi va face o deosebită plăcere să le dezbatem.

Pe curând!

Echipa de vânzări neștiută

Am visat la acest moment … și l-am trăit! L-am trăit la intensitate maximă și mi-aș fi dorit să-l și filmez, să-l iau cu mine tot timpul și să-l pot arăta fiecărui Toma cu care mă întâlnesc. Dar a venit pe nepregătite și nu l-am putut filma, așa că am să ți-l relatez...
Mai mult ...

5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun / elementul 2

Astăzi continui seria celor 5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun, începută în urmă cu o săptămână, cu al doilea element: ajută-i să aibă un set de instrumente la zi! Dacă te întreb cât de bine dotați sunt oamenii tăi de vânzări, ce-mi răspunzi?...
Mai mult ...

Furnizor sau partener?

Este o întrebare la care te provoc să răspunzi cu privire la activitatea în care ești implicat, fie că ești antreprenor, om de vânzări sau angajat: Ce sunt pentru clienții mei, un furnizor sau un partener? De ce să răspunzi la această întrebare? Pentru că dacă vei...
Mai mult ...

Porunca #3: Implică / Cele 10.5 Porunci ale Succesului în Vânzări

Dezvoltă relația la nivel personal înainte de a începe conversația despre afaceri Există o veche vorbă în vânzări: „Dacă toate condițiile sunt similare, oamenii preferă să facă afaceri cu prietenii. Dar chiar și când condițiile diferă, oamenii tot cu prietenii preferă...
Mai mult ...

Un mesaj de 10 km

Există oare o legătură între ușurința cu care putem transmite mesaje în ziua de astăzi și inconsistența acestora? Dacă te rupi puțin de zona urbană și ieși la o plimbare (pe jos sau cu bicicleta, oricum nu cu mașina) peste frumoasele întinderi ale țării noastre, vei...
Mai mult ...

Vânzările – o știință complexă!?

Dacă ai vreo legătură cu vânzările sau ele cu tine, rezervă-ți 3 minute și vezi rezultatele acestui studiu prezentate de Harward Business Review. Sunt 7 elemente care au impact semnificativ în vânzări, iar performerii de top tind să fie foarte buni la toate cele 7....
Mai mult ...

Care este visul tău?

Ce ții în tine? Unde vrei să mergi? Ce vrei să oferi lumii și ce vrei ca lumea să-ți dea? Ce cauți să aduci în viața ta, zi de zi, clipă de clipă? Și pentru ce? Care este visul vieții tale? Și, cel mai important: ce faci zi de zi pentru tine, pentru a te asigura că...
Mai mult ...