+40 721 399 880 [email protected]

TOP 3 MOTIVE pentru care să începi programe de formare (și orice alt proiect) la sfârșit de an

Nov 15, 2016 | Antreprenoriat, Dezvoltare personală, Leadership

Dacă ai să te uiți la companiile din jurul tău, vei vedea că o bună parte dintre ele organizează evenimente de învățare sau demarează programe mai lungi de formare la final de an.

Dacă întrebi oamenii de vânzări de ce se întâmplă asta, ai să auzi cu precădere următorul răspuns: „Nu și-au cheltuit bugetul iar acum se străduiesc să nu-l piardă”.

Te poți mulțumi cu răspunsul acesta, însă dacă vei căuta mai profund vei întâlni următoarele 3 motive importante care stau la baza deciziei de a începe acum, nu la anul:

  1. Probabil cel mai important dintre motive este focusul cu care oamenii își încep noul an. Aproape fiecare angajat, indiferent de nivel, la final de an își face o (mică) evaluare a ceea ce a fost și se gândește ce o să fie la anul. Unii chiar leagă asta de ultima zi din an și prima zi a anului nou. Și realitatea este că în aceste momente se nasc gândurile prioritare pentru perioada care urmează.

Tu te-ai gândit vreodată în seara de anul nou cum vrei să-ți fie anul următor?

Ți-ai pus vreodată dorințe și ți-ai făcut promisiuni despre cum să faci să fii mai bun?

Pun pariu că DA!

Ei bine, gândurile de început de an sunt influențate, cu precădere, de experiențele din perioada anterioară, adică din finalul anului anterior.

Dacă ai finalizat anul cu perspective noi, care ți-au generat motive de entuziasm și de încredere, vei începe anul mai pozitiv și mai dornic să schimbi lucrurile în mai bine.

Dacă ai finalizat anul doar cu un bilanț a ceea ce a fost și cu o împunsătură a superiorilor că „la anul trebuie să faceți mai mult”, degeaba ai mai fost la petrecerea de Crăciun. Nici șoriciul și nici vinul nu îți aduc răspunsul la întrebarea „Cum să fac mai bine și mai mult, când eu mă străduiesc oricum?

Dacă oamenii știu ce au de făcut, dar NU știu cum să facă, se vor demotiva.

Dacă oamenii știu ce au de făcut și ȘTIU cum să facă pentru a atinge un nivel superior de performanță, o bună parte dintre ei se va entuziasma; o altă parte importantă va șovăi întrebându-se „voi fi în stare?” și doar puțini dintre ei vor rămâne în zona negativistă „noi atât putem!

Așadar, arată-le oamenilor ce și cum și vor intra în noul an cu un focus pozitiv.

  1. Utilizarea mai eficientă a perioadei de sfârșit și început de an este al doilea motiv pentru care merită să începi programe de formare la finalul anului.

Majoritatea activităților (posibil și a voastră) încetinesc spre final de an și demarează lent la începutul noului an. Asta înseamnă, practic, o perioadă de aproximativ o lună (1 din 12!) în care ritmul de muncă este scăzut. În funcție de decizia de a demara sau nu activități de învățare la final de an, oamenii tăi pot investi acest timp sau îl pot irosi.

Știu, o să-mi spui „Cine învață de sărbători?” Ei bine, din experiența mea îți spun că cei care învață de sărbători sunt exact oamenii care au capacitatea să-ți crească afacerea în perioada viitoare. Dacă-i asimilezi cu ceilalți, cu cei care stau cu gândul la Moșul, la cozonaci și la băutură, atunci le anulezi șansa de a utiliza eficient perioada de timp mai liberă.

Pe de altă parte, dacă tu crezi că cei care în decembrie și ianuarie nu au chef să învețe vor avea mai mult chef mai târziu … ei bine, mai gândește-te o dată: după sărbătorile de iarnă urmează Mărțișorul, Paștele, 1 Mai, vacanța de vară, culesul viei și uite așa se trezesc la următorul sfârșit de an la fel de lipsiți de dispoziția de a investi în învățare.

Cine pierde?

  1. Dai un sentiment de urgență (facem ACUM nu mai târziu) care să devină noul ritm de învățare și de lucru, pentru că, într-un mediu atât de fluent ca cel în care trăim astăzi, rapiditatea cu care acționezi face diferența.

Care este diferența pentru oamenii tăi între a te auzi spunând „Acționăm acum, pentru a folosi timpul în favoarea noastră!” sau a te auzi spunând „Nu are rost să începem acum, că vine vacanța; ne apucăm la anul.”? Sunt sigur că ai înțeles!

Acum, posibil vei fi sau nu vei fi de acord cu ceea ce am scris. Și sigur ai și argumente pro sau contra.

Te invit să le postezi aici și te asigur că îmi va face o deosebită plăcere să le dezbatem.

Pe curând!

3 takeaways from SEAL officers and what I would do differently

Last week I had the chance to participate at a very interesting leadership event here, in Bucharest. Two American SEAL officers, Robert O'Neill and Scott P. Moore, with great professional records shared with us important leadership lessons from their experience. From...
Mai mult ...

Cu ochii pe țintă

Ploaia de afară m-a făcut astăzi să folosesc serviciile de taxi. Aflat pe bancheta din spate a mașinii, în diagonala șoferului, mi-a fost foarte ușor să observ pe volanul acestuia o foaie mică, lipită, pe care erau scrise niște numere, într-o coloană; o parte dintre...
Mai mult ...

TOP 3 MOTIVE pentru care să începi programe de formare (și orice alt proiect) la sfârșit de an

Dacă ai să te uiți la companiile din jurul tău, vei vedea că o bună parte dintre ele organizează evenimente de învățare sau demarează programe mai lungi de formare la final de an. Dacă întrebi oamenii de vânzări de ce se întâmplă asta, ai să auzi cu precădere...
Mai mult ...

Mici … și foarte prietenoși

Așa îi pot caracteriza pe cei de la Bimmer Service! Este service-ul unde relația a bătut fița brand-ului. Iată un exemplu: deși sunt 4 oameni care preiau telefoane de la clienți, oricare dintre ei îmi răspunde atunci când sun, mă întâmpină cu "Salut Marius!". Este...
Mai mult ...

Un mesaj de 10 km

Există oare o legătură între ușurința cu care putem transmite mesaje în ziua de astăzi și inconsistența acestora? Dacă te rupi puțin de zona urbană și ieși la o plimbare (pe jos sau cu bicicleta, oricum nu cu mașina) peste frumoasele întinderi ale țării noastre, vei...
Mai mult ...

Proiecte bune cu bani puțini?!

Proiectele valoroase supraviețuiesc chiar și cu bugete mici; asta pentru că sunt utile, sunt pe placul celor cărora li se adresează, le oferă acestora valoare! În timp, ele atrag în mod organic susținători, voluntari, clienți; notorietatea crește, fanii și clienții se...
Mai mult ...

Networking – legătura între ce dai și ce primești

„Atunci când condițiile sunt similare, oamenii preferă să facă afaceri cu prietenii. Atunci când condițiile nu sunt chiar similare, oamenii tot cu prietenii preferă să facă afaceri!” – Jeffrey Gitomer Tu câți prieteni de afaceri ai? Și cum ți i-ai făcut? Să-ți faci...
Mai mult ...