+40 721 399 880 [email protected]

3 takeaways from SEAL officers and what I would do differently

Jun 2, 2015 | English articles, Leadership

Last week I had the chance to participate at a very interesting leadership event here, in Bucharest. Two American SEAL officers, Robert O’Neill and Scott P. Moore, with great professional records shared with us important leadership lessons from their experience.

From “never quit” to “teams” they have demonstrated with their breathtaking stories what is really important when your mission is on life and death and failure is not allowed.Seal Officers

There where great ideas, some of them well known in our business environment already. From these ideas 3 were very meaningful for me related to nowadays VUCA environment:
nobody is nobody’s boss; friendship, trust and a very good knowledge of each of the teammates are the key aspects that allows SEAL teams to respond rapidly in any situation that might appear and might be very different from the initial plans;
the problem-solving culture: they know what they have to achieve and they have the empowerment to address any problem that might stay in their way; in the end the responsibility for ensuring success is only theirs;
money counts for success: sad but true, with all the hard work and dedication, without money is not possible to generate the same impact as in the condition of large budgets.

There was also something that SEAL teams do and I wouldn’t transfer this into business activity: they let feelings and emotions outside the room! I think it is necessary to do like this in a military environment, but in the business environment I would do it the opposite way: humans are made of flesh and bones but also of believes, feelings and emotions. And not only that leaders have to be aware of them, but they also have to learn to manage them and turn them into powerful sources of meaning, motivation and growth of their people.

Noua vânzare înseamnă mult mai mult cumpărare. Tu cât de cumpărabil ești?

Dacă ești în vânzări de mai mult de 5 ani, cu siguranță că, uitându-te în urmă, poți spune că lucrurile s-au schimbat semnificativ. Dacă ai mai puțin de 5 ani în vânzări, ești de la început parte din acest val de schimbare permanentă. Cum era în urmă cu 5 ani (mai...
Mai mult ...

Cu ochii pe țintă

Ploaia de afară m-a făcut astăzi să folosesc serviciile de taxi. Aflat pe bancheta din spate a mașinii, în diagonala șoferului, mi-a fost foarte ușor să observ pe volanul acestuia o foaie mică, lipită, pe care erau scrise niște numere, într-o coloană; o parte dintre...
Mai mult ...

The words I live by

I have dreamed about taking my future and destiny into my own hands for a long time now. I have dreamed about working hard and becoming so successful that I can go wherever I want to go. I want to be able to pack up all of my belongings and go wherever life takes me....
Mai mult ...

Porunca # 6: Observă / Cele 10.5 Porunci ale Succesului în Vânzări

Abilitatea ta de a observa trebuie să fie la fel de dezvoltată precum abilitatea de a prezenta și de a asculta. De ce? Cel puțin jumătate dintre răspunsurile de care ai nevoie sunt deja în jurul tău; tot ceea ce trebuie să faci este să fii tot timpul în alertă și...
Mai mult ...

De ce satisfacția clientului valorează (aproape) nimic?

3 butoane la ieșirea din magazin întreabă clientul cât de mulțumit (satisfăcut) este de experiența sa din magazin (aceeași întrebare și în formularele de satisfacție primite online pentru alt tip de business). Clientul se gândești probabil: „… am găsit ce vroiam … da,...
Mai mult ...

Negocierea prețului – cum să o previi?

Negocierea prețului este ultimul lucru la care vrei să se ajungă și asta pentru că acolo îți este amenințată marja, profitul, comisionul. Așadar, ar fi mai bine pentru tine să știi cum să nu ajungi la negocierea prețului ... iată câteva sugestii de la Jeffrey Gitomer,...
Mai mult ...

5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun

Ca orice funcție managerială, managementul vânzărilor presupune, dincolo de orice obiective specifice, targeturi și evaluări, un bun management al oamenilor, în speță al oamenilor de vânzări! Și pentru că oamenii de vânzări sunt oameni aparte (ca toți ceilalți, de...
Mai mult ...