+40 721 399 880 [email protected]

3 takeaways from SEAL officers and what I would do differently

Jun 2, 2015 | English articles, Leadership

Last week I had the chance to participate at a very interesting leadership event here, in Bucharest. Two American SEAL officers, Robert O’Neill and Scott P. Moore, with great professional records shared with us important leadership lessons from their experience.

From “never quit” to “teams” they have demonstrated with their breathtaking stories what is really important when your mission is on life and death and failure is not allowed.Seal Officers

There where great ideas, some of them well known in our business environment already. From these ideas 3 were very meaningful for me related to nowadays VUCA environment:
nobody is nobody’s boss; friendship, trust and a very good knowledge of each of the teammates are the key aspects that allows SEAL teams to respond rapidly in any situation that might appear and might be very different from the initial plans;
the problem-solving culture: they know what they have to achieve and they have the empowerment to address any problem that might stay in their way; in the end the responsibility for ensuring success is only theirs;
money counts for success: sad but true, with all the hard work and dedication, without money is not possible to generate the same impact as in the condition of large budgets.

There was also something that SEAL teams do and I wouldn’t transfer this into business activity: they let feelings and emotions outside the room! I think it is necessary to do like this in a military environment, but in the business environment I would do it the opposite way: humans are made of flesh and bones but also of believes, feelings and emotions. And not only that leaders have to be aware of them, but they also have to learn to manage them and turn them into powerful sources of meaning, motivation and growth of their people.

Pentru a comanda inspirație apasă tasta …

„Pentru a comanda inspirație, apasă tasta 1 după semnalul sonor” …bip … Dar ce faci dacă inspirația nu vine la comandă? Performanțele ridicate le atingi atunci când pui în aplicare o combinație câștigătoare între competențe, motivația și inspirație. În vânzări,...
Mai mult ...

Un mesaj de 10 km

Există oare o legătură între ușurința cu care putem transmite mesaje în ziua de astăzi și inconsistența acestora? Dacă te rupi puțin de zona urbană și ieși la o plimbare (pe jos sau cu bicicleta, oricum nu cu mașina) peste frumoasele întinderi ale țării noastre, vei...
Mai mult ...

Porunca #4: Descoperă / Cele 10.5 Porunci ale Succesului în Vânzări

În multe teorii despre cum să vinzi ți se spune că trebuie să descoperi sau să creezi nevoia. Mulți oameni de vânzări știu nevoia clientului însă, cu toate acestea, vânzarea nu se întâmplă, sau nu se întâmplă în favoarea lor. Ce lipsește? Dincolo de nevoia în sine,...
Mai mult ...

Email-urile tale de vânzare: unde-i valoarea?

Email-ul încă este un instrument puternic folosit în procesul de vânzare, chiar dacă și alte canale câștigă teren semnificativ (mesajele whatzapp sunt un exemplu bun în acest sens). Probabil că și tu, în activitatea ta de vânzare, trimiți email-uri: de prospectare, de...
Mai mult ...

Negocierea prețului – cum să o previi?

Negocierea prețului este ultimul lucru la care vrei să se ajungă și asta pentru că acolo îți este amenințată marja, profitul, comisionul. Așadar, ar fi mai bine pentru tine să știi cum să nu ajungi la negocierea prețului ... iată câteva sugestii de la Jeffrey Gitomer,...
Mai mult ...

The words I live by

I have dreamed about taking my future and destiny into my own hands for a long time now. I have dreamed about working hard and becoming so successful that I can go wherever I want to go. I want to be able to pack up all of my belongings and go wherever life takes me....
Mai mult ...

Porunca #2: Crede. Și poți cerceta! / Cele 10.5 Porunci ale Succesului în Vânzări

Să gândești că poți (Porunca #1) este o condiție absolut necesară pentru ca vânzarea să aibă loc, însă ea nu este și suficientă din punct de vedere al încrederii. Clientul tău are nevoie de încredere pentru a cumpăra! Poate 1 din 100 de vânzări este realizată...
Mai mult ...