+40 721 399 880 [email protected]

Billion Dollar opportunity

Nov 13, 2014 | English articles

Citește versiunea în limba română a acestui articol aici.

Billion Dollar Opportunity

“Worldwide, only 13% of employees are committed to their work” is the result of a recent Gallup study. This can directly be translated into billions of Dollars.

87% of unmotivated employees will not actively make an effort to reach organizational goals. So just imagine what an opportunity this insight offers! By raising employee engagement you can achieve substantial growth.

One of my preferred authors, Malcolm Gladwell, writes that for creating commitment work should be meaningful. Three distinct qualities make work important: complexity, autonomy and a clear correlation between effort and reward.

Involve – Challenge – Reward

One of the most important tasks of business leaders is to create meaningful jobs for their employees. We suggest the “involve-challenge-reward-“model:

Involve. In some of our trainings we play a simulation game. Two leaders and their team are asked to solve a task. Most of the leaders strive to solve the task in their “office” and to deliver a solution to the team. In this case, the result is always the same: a lot of time was spent, no or only a bad solution was found and the team was demotivated. Only a few leaders ask their team to contribute to solving the task. Then the result is quite different: the team members are enthusiastic, the task is solved very fast and the solution is always right. The common success gives the team members a lot of energy and motivation, too.

Challenge. We have to admit that most of the jobs are repetitive and can easily become boring for the employees, if they are not challenged by their leaders. And what challenge can be applied to (almost) every job in the world? You may have guessed it: continuous improvement. Challenging employees to find solutions and sustaining them to implement these solutions means a lot. If they have a reason to make an effort and the authority to implement changes, they will be more active and productive than you ever thought.

Reward. If the first two of our suggestions are already implemented, the rewarding becomes a piece of cake. But remember, you should never forget to reward your team. The good results that will emerge from applying the first two stages of the model will open up resources to reward the employees. But you will see that the more people will become educated through the continuous improvement learning process, the less they will look for material rewards. Rather, they will appreciate the recognition, encouragements and praise.

This is a challenge for leaders in all companies. We call it “participative leadership” but you may call it a success after you find the answer to this question: How much can your company win from this billion dollar opportunity?

Cele 10.5 porunci ale Succesului în Vânzări

Este știut faptul că, de cele mai multe ori, un amator „vede”muuulte posibilități, pe când un profesionist ȘTIE că sunt doar câteva. La fel se întâmplă și în vânzări: oricât ar părea de restrictiv, adevărul este că, pentru ca vânzarea să aibă loc, există un set...
Mai mult ...

5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun / elementul 5

Cel de-al cincilea din seria celor 5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun este: discutați cazuri de vânzări, zilnic (poți citi aici despre primul – încrederea de sine, despre al doilea, un set de instrumente la zi, despre al treilea - încurajează-i...
Mai mult ...

Porunca #2: Crede. Și poți cerceta! / Cele 10.5 Porunci ale Succesului în Vânzări

Să gândești că poți (Porunca #1) este o condiție absolut necesară pentru ca vânzarea să aibă loc, însă ea nu este și suficientă din punct de vedere al încrederii. Clientul tău are nevoie de încredere pentru a cumpăra! Poate 1 din 100 de vânzări este realizată...
Mai mult ...

Porunca #4: Descoperă / Cele 10.5 Porunci ale Succesului în Vânzări

În multe teorii despre cum să vinzi ți se spune că trebuie să descoperi sau să creezi nevoia. Mulți oameni de vânzări știu nevoia clientului însă, cu toate acestea, vânzarea nu se întâmplă, sau nu se întâmplă în favoarea lor. Ce lipsește? Dincolo de nevoia în sine,...
Mai mult ...

Proful tău de vânzări

A vinde sau a nu vinde - iată una dintre întrebările fundamentale pentru orice afacere, întrebare care face diferența între succes și eșec. Cu toate acestea, puțini sunt cei care investesc în dezvoltarea capacității lor de a atrage și reține clienți suficienți pentru...
Mai mult ...

Singura regulă de Time Management

O preocupare actuală în organizații este managementul timpului de lucru, Time Management, așa cum îl știm cu toții. Și mulți spun că sunt multe de învățat, cum ar fi prioritizarea sarcinilor, organizarea eficientă a email-urilor, organizarea ședințelor, utilizarea...
Mai mult ...

Care este visul tău?

Ce ții în tine? Unde vrei să mergi? Ce vrei să oferi lumii și ce vrei ca lumea să-ți dea? Ce cauți să aduci în viața ta, zi de zi, clipă de clipă? Și pentru ce? Care este visul vieții tale? Și, cel mai important: ce faci zi de zi pentru tine, pentru a te asigura că...
Mai mult ...