+40 721 399 880 [email protected]

Porunca #8 – Asumă-ți / Cele 10.5 Porunci ale Succesului în Vânzări

Oct 11, 2016 | Dezvoltare personală, Vânzări

Până când nu vei înțelege asta, nu vei fi conștient de puterea pe care o ai și nu o folosești încă!

Ți s-a întâmplat vreodată să fii refuzat pentru că prețul este prea mare? Și a cui vină este?
Ți s-a întâmplat să nu fii sunat înapoi? Și a cui vină este?
Ți s-a întâmplat să pierzi decizia de cumpărare în favoarea competiție? Și a cui vină este?

asuma-ti

Vezi tu, cel mai des am întâlnit două categorii de reacții în situații similare:

  1. Să găsești un vinovat (altcineva în afară de tine). Și de aici încolo, ai pe cine să sudui, să prezinți în rapoarte și să dai vina la cel mai mic semn de suspiciune a cuiva cum că tu ai fi cel în cauză. Iar după puțină vreme, toată lumea uită iar tu mergi mai departe.
  1. Să te simți vinovat. Știi că din cauza ta nu a ieșit, că tu nu ai fost în stare să demonstrezi că prețul este corect în raport cu oferta, că tu nu te-ai dovedit suficient de valoros încât să fii sunat înapoi și tot tu ești cel care nu a fost în stare să bată competiția. Iar acum îți iei coada între picioare, îți curg lacrimi amare (prin interior) și te resemnezi cu gândul că „nu sunt în stare, nu sunt făcut pentru așa ceva”.

Te rog să te gândești:

Care dintre cele două variante este cel mai potrivit să o adopți?
Și unde te va duce ea?
Iar dacă direcția nu este cea dorită în nici una dintre cele două variante, există oare și o a treia?

Da, există. Asumarea!

Dar ce înseamnă să-ți asumi?

Cei mai mulți înțeleg asumarea ca fiind similară punctului nr. 2, dar nu este chiar așa; dicționarul limbii române prezintă asumarea drept „A lua ceva asupra sau pe seama sa; a se angaja să îndeplinească ceva.  

Acțiune:

Așadar, concentrează-te pe acțiune: important nu este „a cui este vina”, important este cine poate face ceva pentru ca situația să nu se mai repete. Iar acea persoană poți fi întotdeauna TU!

Asumă-ți responsabilitatea, învață din ceea ce s-a întâmplat și asigură-te că data viitoare lucrurile vor funcționa mai bine, în favoarea ta.

Cum?

Gândește, adresează-ți întrebări și caută răspunsuri:

Cum ai fi putut să previi situația?
Cum o poți preveni data viitoare?
Ce ai fi putut spune sau face diferit pentru a genera un alt rezultat?
Cum poți pune toate aceste răspunsuri într-o formulă de asumare a responsabilității pe care să ți-o însușești și să o pui în practică de acum încolo de fiecare dată când o situație similară apare?

De exemplu, în loc să spui „Nenorocitul nu m-a sunat înapoi”, te poți gândi „Ce mesaj de valoare îi pot lăsa astfel încât, de îndată ce ajunge la el, să-l determine să mă sune imediat?”.

Acesta este modul în care, asumându-ți responsabilitatea, poți crea o lecție din fiecare întâmplare. Știi cum a spus Nelson Mandela „I never lose. I either win or learn.

Dacă vrei să atingi un nivel ridicat de măiestrie, găsește răspunsuri la întrebările pe care ți le ridici chiar în vocea și viața reală a clienților tăi. Întrebă-i pe ei cum ai putea fi mai bun pentru ei. Iar când vei ști aceste răspunsuri și le vei transfera în acțiunile tale, vei fi de neoprit.

Dacă ești conducătorul organizației sau manager de vânzări: privește-ți angajații ca pe niște oameni, nu ca pe niște mașini. Înțelege faptul că în ei se acumulează sentimente, pozitive și negative deopotrivă, iar rolul tău este să-i ajuți să le gestioneze eficace. Facilitarea discuțiilor către zone constructive și coaching-ul îi poate ajuta pe oamenii tăi să-și păstreze echilibrul emoțional și să acționeze rațional; să scape de frustrări și să nu piardă niciodată, câștigând și învățând deopotrivă.

Mult succes!

Poți primi direct în căsuța ta de email articole și informații valoroase, fără nici un cost, dacă subscrii aici.

Să scrii într-o carte …

... este o experiență de învățare foarte bună! Iată speech-ul meu de la evenimentul de lansare a cărții alăturate: "Într-un mediu caracterizat de schimbare, organizațiile trebuie să învețe să fie flexibile: să-și creeze abilitatea de a reacționa...
Mai mult ...

Noua vânzare înseamnă mult mai mult cumpărare. Tu cât de cumpărabil ești?

Dacă ești în vânzări de mai mult de 5 ani, cu siguranță că, uitându-te în urmă, poți spune că lucrurile s-au schimbat semnificativ. Dacă ai mai puțin de 5 ani în vânzări, ești de la început parte din acest val de schimbare permanentă. Cum era în urmă cu 5 ani (mai...
Mai mult ...

Vânzările – o știință complexă!?

Dacă ai vreo legătură cu vânzările sau ele cu tine, rezervă-ți 3 minute și vezi rezultatele acestui studiu prezentate de Harward Business Review. Sunt 7 elemente care au impact semnificativ în vânzări, iar performerii de top tind să fie foarte buni la toate cele 7....
Mai mult ...

5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun / elementul 5

Cel de-al cincilea din seria celor 5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun este: discutați cazuri de vânzări, zilnic (poți citi aici despre primul – încrederea de sine, despre al doilea, un set de instrumente la zi, despre al treilea - încurajează-i...
Mai mult ...

Ți-e teamă să trezești emoție? Atunci, zi cât costă!

Vânzarea fără emoție înseamnă … „Ok, zi cât costă!” De ce? Pentru că raționalul îi spune celui din fața ta să ia mult cu puțin, să-și prezerve resursele și să nu se lase „păcălit”. Ce-i de făcut? Descoperă emoția...
Mai mult ...

Puterea lui „Vreau!”

Poate tu nu ești unul dintre ei … dintre cei care, zi de zi, găsesc un vinovat pentru situația lor: traficul transportul în comun ploaia soarele mașina pisica economia colegul șeful și cel mai interesant, „nu se vrea!” – limita de sus a scuzelor în care, de fapt,...
Mai mult ...

Pentru a comanda inspirație apasă tasta …

„Pentru a comanda inspirație, apasă tasta 1 după semnalul sonor” …bip … Dar ce faci dacă inspirația nu vine la comandă? Performanțele ridicate le atingi atunci când pui în aplicare o combinație câștigătoare între competențe, motivația și inspirație. În vânzări,...
Mai mult ...