+40 721 399 880 [email protected]

Porunca #8 – Asumă-ți / Cele 10.5 Porunci ale Succesului în Vânzări

Oct 11, 2016 | Dezvoltare personală, Vânzări

Până când nu vei înțelege asta, nu vei fi conștient de puterea pe care o ai și nu o folosești încă!

Ți s-a întâmplat vreodată să fii refuzat pentru că prețul este prea mare? Și a cui vină este?
Ți s-a întâmplat să nu fii sunat înapoi? Și a cui vină este?
Ți s-a întâmplat să pierzi decizia de cumpărare în favoarea competiție? Și a cui vină este?

asuma-ti

Vezi tu, cel mai des am întâlnit două categorii de reacții în situații similare:

  1. Să găsești un vinovat (altcineva în afară de tine). Și de aici încolo, ai pe cine să sudui, să prezinți în rapoarte și să dai vina la cel mai mic semn de suspiciune a cuiva cum că tu ai fi cel în cauză. Iar după puțină vreme, toată lumea uită iar tu mergi mai departe.
  1. Să te simți vinovat. Știi că din cauza ta nu a ieșit, că tu nu ai fost în stare să demonstrezi că prețul este corect în raport cu oferta, că tu nu te-ai dovedit suficient de valoros încât să fii sunat înapoi și tot tu ești cel care nu a fost în stare să bată competiția. Iar acum îți iei coada între picioare, îți curg lacrimi amare (prin interior) și te resemnezi cu gândul că „nu sunt în stare, nu sunt făcut pentru așa ceva”.

Te rog să te gândești:

Care dintre cele două variante este cel mai potrivit să o adopți?
Și unde te va duce ea?
Iar dacă direcția nu este cea dorită în nici una dintre cele două variante, există oare și o a treia?

Da, există. Asumarea!

Dar ce înseamnă să-ți asumi?

Cei mai mulți înțeleg asumarea ca fiind similară punctului nr. 2, dar nu este chiar așa; dicționarul limbii române prezintă asumarea drept „A lua ceva asupra sau pe seama sa; a se angaja să îndeplinească ceva.  

Acțiune:

Așadar, concentrează-te pe acțiune: important nu este „a cui este vina”, important este cine poate face ceva pentru ca situația să nu se mai repete. Iar acea persoană poți fi întotdeauna TU!

Asumă-ți responsabilitatea, învață din ceea ce s-a întâmplat și asigură-te că data viitoare lucrurile vor funcționa mai bine, în favoarea ta.

Cum?

Gândește, adresează-ți întrebări și caută răspunsuri:

Cum ai fi putut să previi situația?
Cum o poți preveni data viitoare?
Ce ai fi putut spune sau face diferit pentru a genera un alt rezultat?
Cum poți pune toate aceste răspunsuri într-o formulă de asumare a responsabilității pe care să ți-o însușești și să o pui în practică de acum încolo de fiecare dată când o situație similară apare?

De exemplu, în loc să spui „Nenorocitul nu m-a sunat înapoi”, te poți gândi „Ce mesaj de valoare îi pot lăsa astfel încât, de îndată ce ajunge la el, să-l determine să mă sune imediat?”.

Acesta este modul în care, asumându-ți responsabilitatea, poți crea o lecție din fiecare întâmplare. Știi cum a spus Nelson Mandela „I never lose. I either win or learn.

Dacă vrei să atingi un nivel ridicat de măiestrie, găsește răspunsuri la întrebările pe care ți le ridici chiar în vocea și viața reală a clienților tăi. Întrebă-i pe ei cum ai putea fi mai bun pentru ei. Iar când vei ști aceste răspunsuri și le vei transfera în acțiunile tale, vei fi de neoprit.

Dacă ești conducătorul organizației sau manager de vânzări: privește-ți angajații ca pe niște oameni, nu ca pe niște mașini. Înțelege faptul că în ei se acumulează sentimente, pozitive și negative deopotrivă, iar rolul tău este să-i ajuți să le gestioneze eficace. Facilitarea discuțiilor către zone constructive și coaching-ul îi poate ajuta pe oamenii tăi să-și păstreze echilibrul emoțional și să acționeze rațional; să scape de frustrări și să nu piardă niciodată, câștigând și învățând deopotrivă.

Mult succes!

Poți primi direct în căsuța ta de email articole și informații valoroase, fără nici un cost, dacă subscrii aici.

5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun

Ca orice funcție managerială, managementul vânzărilor presupune, dincolo de orice obiective specifice, targeturi și evaluări, un bun management al oamenilor, în speță al oamenilor de vânzări! Și pentru că oamenii de vânzări sunt oameni aparte (ca toți ceilalți, de...
Mai mult ...

Ce este un obiectiv?

„Un obiectiv este un vis cu un plan și un deadline.” – Jeffrey Gitomer De cele mai multe ori când întreb un om care este cel mai important obiectiv al său, acesta nu este pregătit să-mi răspundă. Fie spune că nu s-a gândit … fie spune că are mai multe și nu știe care...
Mai mult ...

Filosofie pentru succes

"Diferența între învingători și pierzători nu este dorința de a câștiga, ci dorința de a te pregăti să câștigi!" spune David Marquet, fost comandant al unuia dintre submarinele nucleare ale forțelor armate ale SUA, într-un articol pentru World Economic Forum (poți...
Mai mult ...

YES!Attitude – înainte sau după?

Fiecare om, inclusiv tu, așteaptă mai mult de la viață decât are în prezent: să aibă mai mult succes, să câștige mai mult, să aibă parte de fericire și bunăstare! Este minunat când oamenii vor mai mult, pentru că a vrea mai mult este prima premisă pentru dezvoltare....
Mai mult ...

Porunca #8 – Asumă-ți / Cele 10.5 Porunci ale Succesului în Vânzări

Până când nu vei înțelege asta, nu vei fi conștient de puterea pe care o ai și nu o folosești încă! Ți s-a întâmplat vreodată să fii refuzat pentru că prețul este prea mare? Și a cui vină este? Ți s-a întâmplat să nu fii sunat înapoi? Și a cui vină este? Ți s-a...
Mai mult ...

Ți-e teamă să trezești emoție? Atunci, zi cât costă!

Vânzarea fără emoție înseamnă … „Ok, zi cât costă!” De ce? Pentru că raționalul îi spune celui din fața ta să ia mult cu puțin, să-și prezerve resursele și să nu se lase „păcălit”. Ce-i de făcut? Descoperă emoția...
Mai mult ...

Echipa de vânzări neștiută

Am visat la acest moment … și l-am trăit! L-am trăit la intensitate maximă și mi-aș fi dorit să-l și filmez, să-l iau cu mine tot timpul și să-l pot arăta fiecărui Toma cu care mă întâlnesc. Dar a venit pe nepregătite și nu l-am putut filma, așa că am să ți-l relatez...
Mai mult ...