+40 721 399 880 [email protected]

Porunca #8 – Asumă-ți / Cele 10.5 Porunci ale Succesului în Vânzări

Oct 11, 2016 | Dezvoltare personală, Vânzări

Până când nu vei înțelege asta, nu vei fi conștient de puterea pe care o ai și nu o folosești încă!

Ți s-a întâmplat vreodată să fii refuzat pentru că prețul este prea mare? Și a cui vină este?
Ți s-a întâmplat să nu fii sunat înapoi? Și a cui vină este?
Ți s-a întâmplat să pierzi decizia de cumpărare în favoarea competiție? Și a cui vină este?

asuma-ti

Vezi tu, cel mai des am întâlnit două categorii de reacții în situații similare:

  1. Să găsești un vinovat (altcineva în afară de tine). Și de aici încolo, ai pe cine să sudui, să prezinți în rapoarte și să dai vina la cel mai mic semn de suspiciune a cuiva cum că tu ai fi cel în cauză. Iar după puțină vreme, toată lumea uită iar tu mergi mai departe.
  1. Să te simți vinovat. Știi că din cauza ta nu a ieșit, că tu nu ai fost în stare să demonstrezi că prețul este corect în raport cu oferta, că tu nu te-ai dovedit suficient de valoros încât să fii sunat înapoi și tot tu ești cel care nu a fost în stare să bată competiția. Iar acum îți iei coada între picioare, îți curg lacrimi amare (prin interior) și te resemnezi cu gândul că „nu sunt în stare, nu sunt făcut pentru așa ceva”.

Te rog să te gândești:

Care dintre cele două variante este cel mai potrivit să o adopți?
Și unde te va duce ea?
Iar dacă direcția nu este cea dorită în nici una dintre cele două variante, există oare și o a treia?

Da, există. Asumarea!

Dar ce înseamnă să-ți asumi?

Cei mai mulți înțeleg asumarea ca fiind similară punctului nr. 2, dar nu este chiar așa; dicționarul limbii române prezintă asumarea drept „A lua ceva asupra sau pe seama sa; a se angaja să îndeplinească ceva.  

Acțiune:

Așadar, concentrează-te pe acțiune: important nu este „a cui este vina”, important este cine poate face ceva pentru ca situația să nu se mai repete. Iar acea persoană poți fi întotdeauna TU!

Asumă-ți responsabilitatea, învață din ceea ce s-a întâmplat și asigură-te că data viitoare lucrurile vor funcționa mai bine, în favoarea ta.

Cum?

Gândește, adresează-ți întrebări și caută răspunsuri:

Cum ai fi putut să previi situația?
Cum o poți preveni data viitoare?
Ce ai fi putut spune sau face diferit pentru a genera un alt rezultat?
Cum poți pune toate aceste răspunsuri într-o formulă de asumare a responsabilității pe care să ți-o însușești și să o pui în practică de acum încolo de fiecare dată când o situație similară apare?

De exemplu, în loc să spui „Nenorocitul nu m-a sunat înapoi”, te poți gândi „Ce mesaj de valoare îi pot lăsa astfel încât, de îndată ce ajunge la el, să-l determine să mă sune imediat?”.

Acesta este modul în care, asumându-ți responsabilitatea, poți crea o lecție din fiecare întâmplare. Știi cum a spus Nelson Mandela „I never lose. I either win or learn.

Dacă vrei să atingi un nivel ridicat de măiestrie, găsește răspunsuri la întrebările pe care ți le ridici chiar în vocea și viața reală a clienților tăi. Întrebă-i pe ei cum ai putea fi mai bun pentru ei. Iar când vei ști aceste răspunsuri și le vei transfera în acțiunile tale, vei fi de neoprit.

Dacă ești conducătorul organizației sau manager de vânzări: privește-ți angajații ca pe niște oameni, nu ca pe niște mașini. Înțelege faptul că în ei se acumulează sentimente, pozitive și negative deopotrivă, iar rolul tău este să-i ajuți să le gestioneze eficace. Facilitarea discuțiilor către zone constructive și coaching-ul îi poate ajuta pe oamenii tăi să-și păstreze echilibrul emoțional și să acționeze rațional; să scape de frustrări și să nu piardă niciodată, câștigând și învățând deopotrivă.

Mult succes!

Poți primi direct în căsuța ta de email articole și informații valoroase, fără nici un cost, dacă subscrii aici.

Care este visul tău?

Ce ții în tine? Unde vrei să mergi? Ce vrei să oferi lumii și ce vrei ca lumea să-ți dea? Ce cauți să aduci în viața ta, zi de zi, clipă de clipă? Și pentru ce? Care este visul vieții tale? Și, cel mai important: ce faci zi de zi pentru tine, pentru a te asigura că...
Mai mult ...

Porunca #3: Implică / Cele 10.5 Porunci ale Succesului în Vânzări

Dezvoltă relația la nivel personal înainte de a începe conversația despre afaceri Există o veche vorbă în vânzări: „Dacă toate condițiile sunt similare, oamenii preferă să facă afaceri cu prietenii. Dar chiar și când condițiile diferă, oamenii tot cu prietenii preferă...
Mai mult ...

Ți-e teamă să trezești emoție? Atunci, zi cât costă!

Vânzarea fără emoție înseamnă … „Ok, zi cât costă!” De ce? Pentru că raționalul îi spune celui din fața ta să ia mult cu puțin, să-și prezerve resursele și să nu se lase „păcălit”. Ce-i de făcut? Descoperă emoția...
Mai mult ...

Porunca #2: Crede. Și poți cerceta! / Cele 10.5 Porunci ale Succesului în Vânzări

Să gândești că poți (Porunca #1) este o condiție absolut necesară pentru ca vânzarea să aibă loc, însă ea nu este și suficientă din punct de vedere al încrederii. Clientul tău are nevoie de încredere pentru a cumpăra! Poate 1 din 100 de vânzări este realizată...
Mai mult ...

Depășește blocajul planului personal pentru noul an

Îți dorești un an bun, cu siguranță. Mai bun decât cel care a trecut. Mai bun poate decât toți cei care au trecut (să nu-mi spui că nu se poate!!!). Și știi că pentru a face lucrurile să se întâmple trebuie să-ți propui obiective și acțiuni care să ducă la...
Mai mult ...

Astăzi am învățat …

... că trebuie să te ții de planul în care crezi cu atât mai tare cu cât este mai greu! La capăt te așteaptă răsplata!
Mai mult ...

3 takeaways from SEAL officers and what I would do differently

Last week I had the chance to participate at a very interesting leadership event here, in Bucharest. Two American SEAL officers, Robert O'Neill and Scott P. Moore, with great professional records shared with us important leadership lessons from their experience. From...
Mai mult ...