+40 721 399 880 [email protected]

Porunca #8 – Asumă-ți / Cele 10.5 Porunci ale Succesului în Vânzări

Oct 11, 2016 | Dezvoltare personală, Vânzări

Până când nu vei înțelege asta, nu vei fi conștient de puterea pe care o ai și nu o folosești încă!

Ți s-a întâmplat vreodată să fii refuzat pentru că prețul este prea mare? Și a cui vină este?
Ți s-a întâmplat să nu fii sunat înapoi? Și a cui vină este?
Ți s-a întâmplat să pierzi decizia de cumpărare în favoarea competiție? Și a cui vină este?

asuma-ti

Vezi tu, cel mai des am întâlnit două categorii de reacții în situații similare:

  1. Să găsești un vinovat (altcineva în afară de tine). Și de aici încolo, ai pe cine să sudui, să prezinți în rapoarte și să dai vina la cel mai mic semn de suspiciune a cuiva cum că tu ai fi cel în cauză. Iar după puțină vreme, toată lumea uită iar tu mergi mai departe.
  1. Să te simți vinovat. Știi că din cauza ta nu a ieșit, că tu nu ai fost în stare să demonstrezi că prețul este corect în raport cu oferta, că tu nu te-ai dovedit suficient de valoros încât să fii sunat înapoi și tot tu ești cel care nu a fost în stare să bată competiția. Iar acum îți iei coada între picioare, îți curg lacrimi amare (prin interior) și te resemnezi cu gândul că „nu sunt în stare, nu sunt făcut pentru așa ceva”.

Te rog să te gândești:

Care dintre cele două variante este cel mai potrivit să o adopți?
Și unde te va duce ea?
Iar dacă direcția nu este cea dorită în nici una dintre cele două variante, există oare și o a treia?

Da, există. Asumarea!

Dar ce înseamnă să-ți asumi?

Cei mai mulți înțeleg asumarea ca fiind similară punctului nr. 2, dar nu este chiar așa; dicționarul limbii române prezintă asumarea drept „A lua ceva asupra sau pe seama sa; a se angaja să îndeplinească ceva.  

Acțiune:

Așadar, concentrează-te pe acțiune: important nu este „a cui este vina”, important este cine poate face ceva pentru ca situația să nu se mai repete. Iar acea persoană poți fi întotdeauna TU!

Asumă-ți responsabilitatea, învață din ceea ce s-a întâmplat și asigură-te că data viitoare lucrurile vor funcționa mai bine, în favoarea ta.

Cum?

Gândește, adresează-ți întrebări și caută răspunsuri:

Cum ai fi putut să previi situația?
Cum o poți preveni data viitoare?
Ce ai fi putut spune sau face diferit pentru a genera un alt rezultat?
Cum poți pune toate aceste răspunsuri într-o formulă de asumare a responsabilității pe care să ți-o însușești și să o pui în practică de acum încolo de fiecare dată când o situație similară apare?

De exemplu, în loc să spui „Nenorocitul nu m-a sunat înapoi”, te poți gândi „Ce mesaj de valoare îi pot lăsa astfel încât, de îndată ce ajunge la el, să-l determine să mă sune imediat?”.

Acesta este modul în care, asumându-ți responsabilitatea, poți crea o lecție din fiecare întâmplare. Știi cum a spus Nelson Mandela „I never lose. I either win or learn.

Dacă vrei să atingi un nivel ridicat de măiestrie, găsește răspunsuri la întrebările pe care ți le ridici chiar în vocea și viața reală a clienților tăi. Întrebă-i pe ei cum ai putea fi mai bun pentru ei. Iar când vei ști aceste răspunsuri și le vei transfera în acțiunile tale, vei fi de neoprit.

Dacă ești conducătorul organizației sau manager de vânzări: privește-ți angajații ca pe niște oameni, nu ca pe niște mașini. Înțelege faptul că în ei se acumulează sentimente, pozitive și negative deopotrivă, iar rolul tău este să-i ajuți să le gestioneze eficace. Facilitarea discuțiilor către zone constructive și coaching-ul îi poate ajuta pe oamenii tăi să-și păstreze echilibrul emoțional și să acționeze rațional; să scape de frustrări și să nu piardă niciodată, câștigând și învățând deopotrivă.

Mult succes!

Poți primi direct în căsuța ta de email articole și informații valoroase, fără nici un cost, dacă subscrii aici.

Ce este un obiectiv?

„Un obiectiv este un vis cu un plan și un deadline.” – Jeffrey Gitomer De cele mai multe ori când întreb un om care este cel mai important obiectiv al său, acesta nu este pregătit să-mi răspundă. Fie spune că nu s-a gândit … fie spune că are mai multe și nu știe care...
Mai mult ...

Email-urile tale de vânzare: unde-i valoarea?

Email-ul încă este un instrument puternic folosit în procesul de vânzare, chiar dacă și alte canale câștigă teren semnificativ (mesajele whatzapp sunt un exemplu bun în acest sens). Probabil că și tu, în activitatea ta de vânzare, trimiți email-uri: de prospectare, de...
Mai mult ...

Ce pierzi dacă ești un cumpărător neserios?

Mulți dintre cei care cumpără au o atitudine pe care nu și-ar dori să o întâlnească dacă ar fi în situația vânzătorului. De cele mai mult ori această atitudine provine din ideea mult vehiculată că „pe banii mei fac ce vreau!”. Ok, nimic de zis, dar cumpărătorii...
Mai mult ...

Cu ochii pe țintă

Ploaia de afară m-a făcut astăzi să folosesc serviciile de taxi. Aflat pe bancheta din spate a mașinii, în diagonala șoferului, mi-a fost foarte ușor să observ pe volanul acestuia o foaie mică, lipită, pe care erau scrise niște numere, într-o coloană; o parte dintre...
Mai mult ...

Noua vânzare înseamnă mult mai mult cumpărare. Tu cât de cumpărabil ești?

Dacă ești în vânzări de mai mult de 5 ani, cu siguranță că, uitându-te în urmă, poți spune că lucrurile s-au schimbat semnificativ. Dacă ai mai puțin de 5 ani în vânzări, ești de la început parte din acest val de schimbare permanentă. Cum era în urmă cu 5 ani (mai...
Mai mult ...

YES!Attitude – înainte sau după?

Fiecare om, inclusiv tu, așteaptă mai mult de la viață decât are în prezent: să aibă mai mult succes, să câștige mai mult, să aibă parte de fericire și bunăstare! Este minunat când oamenii vor mai mult, pentru că a vrea mai mult este prima premisă pentru dezvoltare....
Mai mult ...

Atitudinea pozitivă – a fost mai întâi oul sau găina?

Toți oamenii vor să fie fericiți! Și de ce n-ar face-o? Fericirea este superlativul modului în care DECIDEM să ne trăim viața. Cu toate acestea, puțini oameni reușesc să fie și să arate că sunt fericiți. Dacă te uiți în jurul tău, majoritatea este cel puțin apatică,...
Mai mult ...