+40 721 399 880 [email protected]

Porunca #8 – Asumă-ți / Cele 10.5 Porunci ale Succesului în Vânzări

Oct 11, 2016 | Dezvoltare personală, Vânzări

Până când nu vei înțelege asta, nu vei fi conștient de puterea pe care o ai și nu o folosești încă!

Ți s-a întâmplat vreodată să fii refuzat pentru că prețul este prea mare? Și a cui vină este?
Ți s-a întâmplat să nu fii sunat înapoi? Și a cui vină este?
Ți s-a întâmplat să pierzi decizia de cumpărare în favoarea competiție? Și a cui vină este?

asuma-ti

Vezi tu, cel mai des am întâlnit două categorii de reacții în situații similare:

  1. Să găsești un vinovat (altcineva în afară de tine). Și de aici încolo, ai pe cine să sudui, să prezinți în rapoarte și să dai vina la cel mai mic semn de suspiciune a cuiva cum că tu ai fi cel în cauză. Iar după puțină vreme, toată lumea uită iar tu mergi mai departe.
  1. Să te simți vinovat. Știi că din cauza ta nu a ieșit, că tu nu ai fost în stare să demonstrezi că prețul este corect în raport cu oferta, că tu nu te-ai dovedit suficient de valoros încât să fii sunat înapoi și tot tu ești cel care nu a fost în stare să bată competiția. Iar acum îți iei coada între picioare, îți curg lacrimi amare (prin interior) și te resemnezi cu gândul că „nu sunt în stare, nu sunt făcut pentru așa ceva”.

Te rog să te gândești:

Care dintre cele două variante este cel mai potrivit să o adopți?
Și unde te va duce ea?
Iar dacă direcția nu este cea dorită în nici una dintre cele două variante, există oare și o a treia?

Da, există. Asumarea!

Dar ce înseamnă să-ți asumi?

Cei mai mulți înțeleg asumarea ca fiind similară punctului nr. 2, dar nu este chiar așa; dicționarul limbii române prezintă asumarea drept „A lua ceva asupra sau pe seama sa; a se angaja să îndeplinească ceva.  

Acțiune:

Așadar, concentrează-te pe acțiune: important nu este „a cui este vina”, important este cine poate face ceva pentru ca situația să nu se mai repete. Iar acea persoană poți fi întotdeauna TU!

Asumă-ți responsabilitatea, învață din ceea ce s-a întâmplat și asigură-te că data viitoare lucrurile vor funcționa mai bine, în favoarea ta.

Cum?

Gândește, adresează-ți întrebări și caută răspunsuri:

Cum ai fi putut să previi situația?
Cum o poți preveni data viitoare?
Ce ai fi putut spune sau face diferit pentru a genera un alt rezultat?
Cum poți pune toate aceste răspunsuri într-o formulă de asumare a responsabilității pe care să ți-o însușești și să o pui în practică de acum încolo de fiecare dată când o situație similară apare?

De exemplu, în loc să spui „Nenorocitul nu m-a sunat înapoi”, te poți gândi „Ce mesaj de valoare îi pot lăsa astfel încât, de îndată ce ajunge la el, să-l determine să mă sune imediat?”.

Acesta este modul în care, asumându-ți responsabilitatea, poți crea o lecție din fiecare întâmplare. Știi cum a spus Nelson Mandela „I never lose. I either win or learn.

Dacă vrei să atingi un nivel ridicat de măiestrie, găsește răspunsuri la întrebările pe care ți le ridici chiar în vocea și viața reală a clienților tăi. Întrebă-i pe ei cum ai putea fi mai bun pentru ei. Iar când vei ști aceste răspunsuri și le vei transfera în acțiunile tale, vei fi de neoprit.

Dacă ești conducătorul organizației sau manager de vânzări: privește-ți angajații ca pe niște oameni, nu ca pe niște mașini. Înțelege faptul că în ei se acumulează sentimente, pozitive și negative deopotrivă, iar rolul tău este să-i ajuți să le gestioneze eficace. Facilitarea discuțiilor către zone constructive și coaching-ul îi poate ajuta pe oamenii tăi să-și păstreze echilibrul emoțional și să acționeze rațional; să scape de frustrări și să nu piardă niciodată, câștigând și învățând deopotrivă.

Mult succes!

Poți primi direct în căsuța ta de email articole și informații valoroase, fără nici un cost, dacă subscrii aici.

5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun / elementul 3

Al treilea din seria celor 5 lucruri care te vor face un manager de vânzări mai bun este: încurajează-i să-și dezvolte brandul personal (poți citi aici despre primul - încrederea de sine și despre al doilea, un set de instrumente la zi). Majoritatea oamenilor de...
Mai mult ...

Rețeta mea de creativitate

Zi de zi auzim în jurul nostru că trebuie să fim mai creativi, să gândim diferit și să venim cu soluții "out of the box". A devenit o provocare continuă. Însă tu cât de des reușești să furnizezi astfel de soluții? Eu nu sunt o persoana lipsită de creativitate.
Mai mult ...

Puterea lui „Vreau!”

Poate tu nu ești unul dintre ei … dintre cei care, zi de zi, găsesc un vinovat pentru situația lor: traficul transportul în comun ploaia soarele mașina pisica economia colegul șeful și cel mai interesant, „nu se vrea!” – limita de sus a scuzelor în care, de fapt,...
Mai mult ...

Vrei un credit? CV-ul, te rog!

"Siguranța" și "locul de muncă" nu-și mai găsesc locul unul lângă celălalt. Organizațiile și oamenii au prins o dinamică mare, dictată de mediu, de rapiditatea schimbărilor tehnologice, de influențele politice și cele legate de resurse, de punerea în practică a...
Mai mult ...

Porunca #2: Crede. Și poți cerceta! / Cele 10.5 Porunci ale Succesului în Vânzări

Să gândești că poți (Porunca #1) este o condiție absolut necesară pentru ca vânzarea să aibă loc, însă ea nu este și suficientă din punct de vedere al încrederii. Clientul tău are nevoie de încredere pentru a cumpăra! Poate 1 din 100 de vânzări este realizată...
Mai mult ...

Negocierea prețului – cum să o previi?

Negocierea prețului este ultimul lucru la care vrei să se ajungă și asta pentru că acolo îți este amenințată marja, profitul, comisionul. Așadar, ar fi mai bine pentru tine să știi cum să nu ajungi la negocierea prețului ... iată câteva sugestii de la Jeffrey Gitomer,...
Mai mult ...

Porunca #3: Implică / Cele 10.5 Porunci ale Succesului în Vânzări

Dezvoltă relația la nivel personal înainte de a începe conversația despre afaceri Există o veche vorbă în vânzări: „Dacă toate condițiile sunt similare, oamenii preferă să facă afaceri cu prietenii. Dar chiar și când condițiile diferă, oamenii tot cu prietenii preferă...
Mai mult ...