+40 721 399 880 [email protected]

Proful tău de vânzări

Aug 13, 2015 | Antreprenoriat, Dezvoltare personală, Vânzări

A vinde sau a nu vinde – iată una dintre întrebările fundamentale pentru orice afacere, întrebare care face diferența între succes și eșec.

IMG_5215-9 (2)

Cu toate acestea, puțini sunt cei care investesc în dezvoltarea capacității lor de a atrage și reține clienți suficienți pentru a-și numi activitatea sau business-ul un succes.

95% din succesul în vânzări este asigurat de elemente de bază ale acestei științe. Iar pentru aceste elemente, chiar TU poți fi propriul profesor de vânzări.

Cum? Printr-o simplă schimbare de abordare. Iată:

Cei mai mulți oameni de vânzări se gândesc la “cum să vând?” și, plecând de aici, încearcă să își “împingă” produsele sau soluțiile înspre client sperând că, poate, aceștia se vor uita către ele și vor cumpăra.
Rezultatul? Clientul tinde să se retragă.

Concluzia vânzătorului?
– “Avem prețuri prea mari”
– “Este criză”
– “Clienților nu le trebuie ce vindem noi”

TU poți face diferența dacă, în loc să te gândești la “cum să vând?”, te vei gândi la “de ce cumpără?“.

Ideal ar fi să afli de la clienții tăi răspunsul la acestă întrebare dar, pentru a-ți face o idee cum funcționează, poți începe chiar cu tine. Ia un pix și o foaie de hârtie și urmează cei 4.5 pași de mai jos:

#1: Scrie locurile de unde cumperi cel mai des (pentru că și tu, la fel ca noi toți, ești client în fiecare zi)

#2: Selectează primele 3 locuri în funcție de cât de des cumperi de acolo

#3: Pentru fiecare în parte, identifică motivele tale REALE (nu ideale – fii foarte sincer cu tine) pentru care cumperi de acolo

#4: Uite-te la motivele de cumpărare și subliniază-le pe cele care se repetă la cel puțin 2 dintre cele 3 locuri din care cumperi.

Cât de diferite sunt răspunsurile față de ce gândești când te întrebi “cum să vând”?
Câte sunt legate de preț?
Câte sunt legate de VALOARE?
Câte sunt legate de emoție sau de relația cu cei de la care cumperi?
Câte sunt legate de ușurința cu care cumperi? Dar de oportunitate?

#4.5: Acum uite-te la activitatea ta, la business-ul pe care îl reprezinți și încearcă să-l vezi prin ochii clienților tăi. Ce motive reale le oferi clienților tăi să cumpere de la tine în mod repetat?

Dacă ai urmat pașii de mai sus, ai în fața ta o mică comoară: știi ce trebuie să faci pentru a-ți crește atractivitatea pentru clienții tăi.

Și nu uita: cu fiecare ocazie pe care o ai, întrebă-ți clienții de ce cumpără de la tine și ascultă-le răspunsul cu atenție!

Care este visul tău?

Ce ții în tine? Unde vrei să mergi? Ce vrei să oferi lumii și ce vrei ca lumea să-ți dea? Ce cauți să aduci în viața ta, zi de zi, clipă de clipă? Și pentru ce? Care este visul vieții tale? Și, cel mai important: ce faci zi de zi pentru tine, pentru a te asigura că...
Mai mult ...

Singura regulă de Time Management

O preocupare actuală în organizații este managementul timpului de lucru, Time Management, așa cum îl știm cu toții. Și mulți spun că sunt multe de învățat, cum ar fi prioritizarea sarcinilor, organizarea eficientă a email-urilor, organizarea ședințelor, utilizarea...
Mai mult ...

Porunca #5: Întreabă / Cele 10.5 Porunci ale Succesului în Vânzări

Oamenii evoluează; așteptările lor evoluează odată cu ei. Întrebările tale țin ritmul evoluției? Uitându-mă în urmă, acum 10 ani era de-a dreptul cool să întrebi: „Ce buget ai?” Toată lumea era fericită, lucrurile erau tranșate rapid: „Îți dau de câți bani ai, nu-i...
Mai mult ...

Negocierea prețului – cum să o previi?

Negocierea prețului este ultimul lucru la care vrei să se ajungă și asta pentru că acolo îți este amenințată marja, profitul, comisionul. Așadar, ar fi mai bine pentru tine să știi cum să nu ajungi la negocierea prețului ... iată câteva sugestii de la Jeffrey Gitomer,...
Mai mult ...

Furnizor sau partener?

Este o întrebare la care te provoc să răspunzi cu privire la activitatea în care ești implicat, fie că ești antreprenor, om de vânzări sau angajat: Ce sunt pentru clienții mei, un furnizor sau un partener? De ce să răspunzi la această întrebare? Pentru că dacă vei...
Mai mult ...

Dincolo de bani

Problema lipsei de motivație este departe de a se fi epuizată, ba chiar pare că se amplifică o dată cu schimbarea de generație. De la C-level, la HR și teamleaderi întrebarea „Cum să-mi motivez mai bine oamenii?”este un subiect fierbinte în orice organizație. Ce-i de...
Mai mult ...

Pentru a comanda inspirație apasă tasta …

„Pentru a comanda inspirație, apasă tasta 1 după semnalul sonor” …bip … Dar ce faci dacă inspirația nu vine la comandă? Performanțele ridicate le atingi atunci când pui în aplicare o combinație câștigătoare între competențe, motivația și inspirație. În vânzări,...
Mai mult ...